اقتصادی

ارز hex چیست؟ (معرفی تاریخچه، عملکرد و آینده ارز دیجیتال هگز

ارز hex چیست؟ (معرفی تاریخچه، عملکرد و آینده ارز دیجیتال هگز)



افرادی که با مقوله سپرده گذاری در بانک و قوانین و سود آن آشنایی دارند، بدون تردید در پروژه ارز hex سرمایه گذاری می کنند. علیرغم اینکه این ارز نوپاست، اما به دلیل افزایش سرعت قیمت آن، مورد توجه تریدهای بازار ارز دیجیتال قرار دارد.
پلتفرم ارز دیجیتال hex یک سیستم سپرده بانکی را در دنیای ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. شبکه این رمزارز با ارائه گواهی سپرده (CD) مبتنی بر بلاک چین و تضمین سوددهی بالا برای استیکینگ توکن های هگز در دوره 5555-1 روز تعریف شده است. این ویژگی ارز دیجیتال هگز، سرمایه گذاران زیادی را به سمت آن جلب کرده است.

آنچه در این محتوا می خوانید:  پنهان 

ارز دیجیتال هگز چیست؟

تاریخچه ارز hex

عملکرد ارز هگز بعد از معرفی به بازار سرمایه

آیا سرمایه گذاری در ارز hex ایمن است؟

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال هگز

آینده هگز چگونه پیش بینی می شود؟

کارمزد تراکنش ها و خرید و فروش هگز

سخن آخر، ارز هگز برای سرمایه گذاری مناسب است؟

سؤالات متداول

ارز دیجیتال هگز چیست؟

رمزارز هگز (hex) یک توکن ERC-20 فعال بر شبکه اتریوم است که از این شبکه برای ارسال و دریافت توکن و تعامل با قراردادهای هوشمند استفاده می کند. این سیستم مدعی پاداش دادن به دارایی های قفل شده سرمایه گذاران می باشد. ویت پیر ارز hex، آن را به صورت پروژه ای برای خلق یک محصول بانکی مشترک با عنوان سپرده مدت دار معرفی می کند. سازندگان هگز آن را کوینی با ارزش و سودهی بالاتر از بیت کوین معرفی کرده اند. این ادعا انتقادات و شبهاتی مبنی بر کلاهبرداری بودن این پروژه ایجاد کرده است.
رمزارز هگز اولین پلتفرمی است که به طور اختصاصی بر روی سپرده گذاری ارزهای دیجیتال متمرکز شده است. وب سایت رسمی این ارز ادعا نموده است که این پروژه اولین گواهی سپرده ارز دیجیتال (CD) در جهان می باشد. ارز hex بر پایه سوددهی به دارایی های قفل شده سرمایه گذاران در یک بازه زمانی یک روزه تا چند ساله پایه ریزی شده است.

تفاوت hex و Bitcoin

ارز hex مکانیسم تورمی مشابهی با بیت کوین دارد. نرخ بهره آن نیز سالیانه به سرمایه گذاران این ارز تعلق می گیرد. تفاوت موجود بین این دو ارز، مکانیسم اجماع آنهاست. بیت کوین مکانیسم اجماعی از نوع اثبات کار دارد؛ در حالیکه هگز از الگوریتم اثبات صبر استفاده می کند. به همین دلیل، توکن آنها قابلیت ماینینگ را ندارند. بخشی دیگر از تفاوت بین این دو رمزارز به عدم وجود بلاکچین اختصاصی ارز هگز مربوط می شود.

 تاریخچه ارز hex

در سال 2019 این رمزارز توسط کارآفرینی به نام Richard Heart راه اندازی شده است. در 2 دسامبر 2019، این فرد ارز هگز را بر شبکه اتریوم یا همان ERC20 راه اندازی کرد.
توسعه دهندگان ارز hex، اولین گواهی سپرده بلاکچین را راه اندازی کردند. گواهی سپرده سرمایه گذاری hex، به سرمایه گذاران این ارز که دارایی های خود را در شبکه قفل یا استیک کردند، پاداش می دهد. سرمایه گذاران ارز hex به دو دلیل برای خرید این ارز دیجیتال اقدام می کنند:

ارائه گواهی سپرده مبتنی بر بلاکچین

بازدهی بالا با خرید ارز hex و استیک آن برای 5555 روزه

عملکرد ارز هگز بعد از معرفی به بازار سرمایه

از ویژگی های شبکه ارز hex امکان به اشتراک گذاردن توکن های کاربران است. کاربران می توانند در قبال استیک کردن توکن های خود، پاداش هم دریافت کنند. در واقع، پلتفرم هگز با فراهم کردن استیک ارزهای دیجیتال کاربران، امکان دستیابی به سود انتشار رمز ارز را ایجاد می کند. قرارداد هوشمند هگز با جریمه کردن سرمایه گذارانی که تعهد خود را زودتر از موعد فسخ می کنند و پاداش برای افرادی که مقدار قابل توجهی از این ارز را استیک می کنند، بنا نهاده شده است. علاوه بر این، طراحی این پلتفرم به گونه ای است که در افزایش قیمت و جلوگیری از کاهش قیمت این رمزارز مؤثر است.

مزایا و معایب ارز دیجیتال hex

سریع و ارزان تر بودن تراکنش های ارز دیجیتال هگز و قرارگیری این پروژه تحت بررسی های ممیزی امنیتی از مهم مزایایی است که می توان برای ارز hex معرفی کرد. علاوه بر این، با توجه به اینکه این پروژه بر روی سپرده گذاری ارزهای دیجیتال متمرکز شده است، افزایش زمان سپرده گذاری، سود سپرده را بیشتر می کند. از نکات مثبت دیگر این پروژه این است امکان تبدیل ارز اتریوم به هگز به طور مستقیم وجود دارد. در نهایت اینکه، با توجه به تجربه افزایش قیمت چند هزار درصدی ارز hex، افزایش قیمت آینده آن هم پیش بینی می شود.
معایب ارز دیجیتال هگز عبارتند از:

استفاده از یک آدرس اتریوم به عنوان آدرس مبدا

عدم لیست شدن این ارز در صرافی های معتبر خارجی چون بایننس

مطرح بودن شبهات و سؤالاتی درباره توسعه دهندگان و کلاهبرداری بودن پروژه هگز

آیا سرمایه گذاری در ارز hex ایمن است؟

شبهات زیادی درباره امنیت ارز hex وجود دارد. بخش مهمی از این شبهات به سابقه بنیانگذاران آن مربوط می شود. فعالیت های غیر قانونی بنیانگذار اصلی این پروژه، یکی از دلایل تردید در مورد این رمز ارز است. علاوه بر این، خود پروژه هم برای بسیاری از منتقدین شبه برنگیز است؛ چراکه در زمان راه اندازی پروژه، ممیزی امنیتی سازمان CoinFabric به آن تعلق گرفت. با این اوصاف، با بررسی های انجام شده مشکل امنیتی خاصی در این پروژه تعریف نشد.
با توجه به این واقعیت که ارز hex از امنیت اتریوم استفاده می کند، پس می توان آن را ارزی با امنیت بالا معرفی کرد. چرا که شبکه اتریوم یک بلاکچین اثبات کار است و در مقایسه با بیت کوین، قدرت هش غیرمتمرکز بیشتری دارد. از سوی دیگر، همانطور که گفته شد سازمان CoinFabricهیچ مشکل امنیتی برای این پروژه تعریف نکرد. Chainsecurity هم بر این موضوع مهر تایید می زند. بنابراین، دو شرکت Chainsecurity و CoinFabrik امنیت این ارز را تامین می کنند.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال هگز

ارز hex یک رمزارز مبتنی بر شبکه اتریوم است و در کیف پول های پشتیبانی کننده از این شبکه امکان ذخیره و نگهداری آن وجود دارد. برای نگهداری و ذخیره ارز دیجیتال هگز می توان از کیف پول گرم و سرد استفاده کرد. اما، همواره بهترین انتخاب، کیف پول های سخت افزاری هستند. از بهترین ولت های نرم افزاری ارز hex می توان به این موارد اشاره کرد:

تراست ولت

متامسک

اتمیک ولت

اگزودوس

و بهترین کیف پول سخت افزاری این ارز عبارتند از:

لجر نانو ایکس

ترزور وان

لجر نانو اس

آینده هگز چگونه پیش بینی می شود؟

اطمینان از آینده ارزهای دیجیتال به هیچ وجه امکان پذیر نیست؛ اما تحلیل های فاندامنتال و تکنیکال رمزارزها می تواند تا حدی دید بهتری برای سرمایه گذاری یا عدم انجام آن ارائه دهد. بر اساس بررسی های انجام شده پیش بینی می شود که قیمت ارز hex در 2023، 0.82 دلار برسد.
ویژگی های هر ارز دیجیتال نقش مهمی در آینده و رشد قیمتی آن ایفا می کند. آینده ارز hex را می توان روشن پیش بینی کرد؛ سرعت بالای تراکنش ها در بلاکچین این ارز دیجیتال یکی از دلایل رشد قیمت آن در آینده خواهد بود. علاوه بر این، دستیابی این ارز به اهداف تعیین شده خود می تواند در آینده روشن آن مؤثر باشد.

کارمزد تراکنش ها و خرید و فروش هگز

تراکنش های هگز کارمزد بالایی ندارند، اما کارمزد متفاوت صرافی ها را در این موضوع باید در نظر گرفت. صرافی Uniswap از جمله مراکزی است که هگز را در لیست معاملاتی خود قرار داده است. علاوه بر آن، صرافی ارزپایا نیز خرید و فروش ارز hex را امکان پذیر می سازد. کارمزد این صرافی نسبت به سایر صرافی ها پایین تر است.

سخن آخر، ارز هگز برای سرمایه گذاری مناسب است؟

با وجود شبهاتی مبنی بر کلاهبرداری بودن ارز hex، سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال برای فعالین بازار سرمایه چالشی بزرگ است. گرچه وب سایت رسمی این پروژه به اسکم یا کلاهبرداری نبودن آن اشاره کرده است و دو شرکت Chainsecurity و CoinFabrik هم بر امنیت این پروژه صحه می گذارند، اما بررسی تمام جوانب و کسب دانش کافی قبل از سرمایه گذاری گزینه معقول تری به نظر می رسد.
ارز دیجیتال هگز در نگاه اول، پروژه ای بی عیب و نقص به چشم می آید، اما بررسی موشکافانه تر آن نقاط ضعف حائز اهمیتی را در این پروژه نشان می دهد. با توجه به این موارد به نظر می رسد که انتخاب پروژه هایی با امنیت بالاتر می تواند ریسک سرمایه گذاری را برای تریدرها به حداقل برساند. در این ارتباط می توانید به بلاگ سایت صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنید. در صرافی مای اکس می توانید در بستری امن به انجام معالات خود بپردازید.

سؤالات متداول

ارز hex چیست؟

ارز hex به عنوان یک گواهی سپرده گذاری در بلاکچین و یکی از توکن های ERC-20 می باشد

چگونه ارز هگز را خریداری کنیم؟

خرید یا فروش ارز hex از طریق مراجعه به صرافی های غیمتمرکزی چون سواپ یا وان اینچ امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *