اقتصادی

بیت کوین در یک قدمی رشد انفجاری است؟

برخی منابع به بلومبرگ اعلام کرده‌اند تأیید صندوق قابل‌ معامله بیت کوین (ETF) نهایی شده است و این موضوع می‌تواند به رشد BTC کمک کند.

اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد بلومبرگ با لحنی جسورانه ادعا کرده که صندوق قابل‌ معامله‌ی بیت کوین به‌طور کلی تأیید شده است و این یعنی تعداد زیادی از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ می‌توانند ازطریق بازار بورس روی پادشاه رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند.

بالچوناس با انتشار پستی در ایکس اعلام کرد مراحل تأییدیه‌ی ETF ازطرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) نهایی شده است. این تحلیلگر خاطرنشان کرد اظهارات ثبت‌نام S-1 تا ساعت ۸ صبح روز دوشنبه به‌وقت ایالات متحده اعلام خواهد شد و SEC سعی دارد همه‌چیز را برای ۱۱ ژانویه (۲۱ دی ۱۴۰۲) آماده کند.

احساسات جسورانه‌ی بالچوناس نشان می‌دهد کارکنان کمیسیون بورس و اوراق بهادار از نسخه‌ی نهایی اسناد این سازمان برای تأیید ETF استقبال کرده‌اند و چهار منبع ناشناس دیگر نیز با این اظهارات موافق هستند.

پس‌ از جدیدترین اصلاحات اعمال‌شده در برنامه‌ی تأیید ETF بیت کوین، کارکنان SEC هیچ بازخورد اضافه‌ای درمورد اسناد مربوط به این فرایند ارائه ندادند. اسناد مورد اشاره که به‌عنوان پرونده‌های 19b-4 شناخته می‌شوند، برای آسان‌تر شدن روند کاری ETF، تغییراتی را در قوانین بورس اوراق بهادار پیشنهاد می‌دهند.

تبلیغات

نکته‌ی قابل‌ توجه اینکه نبود بازخورد اضافه نشان می‌دهد مدارک صادرکنندگان ETF بیت کوین به‌احتمال زیاد انتظارات SEC را برآورده کرده است. تحلیلگر بلومبرگ نیز این موضوع را تأیید کرد و گفت: «بله تأییدیه‌ی ETF اساساً انجام شده است.»

با وجود موج مثبت خوش‌بینی بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران رمزارز به وضعیت بازار کریپتو، دیدگاه متضادی نیز در این حوزه وجود دارد. برخی از افراد سرشناس در دنیای رمزارز می‌گویند بعید به‌نظر می‌رسد SEC بخواهد ETF بیت کوین را در ماه جاری تأیید رسمی کند و همین نکته باعث ایجاد کمی شک‌وتردید در خوش‌بینی‌ها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *