مد و پوشاک

لباس مجلسی زنانه

لباس مجلسی، لباس مجلسی زنانه

شیک بپوش، خاص باش

آیا شما هم جزء آن دسته از خانم هایی هستید که به خاص بودن پوشش شان در مراسمات اهمیت میدهد و همیشه دوست دارند تک باشند ؟ برای تک بودن باید انتخاب مناسبی داشته باشید. برای یک انتخاب مناسب باید چند نکته را مدنظر قرار دهید از جمله  نوع پارچه، توجه به نوع فیزیک شما مثل قد بلند یا کوتاه، مدل دوخت یقه و آستین ها ، به روز بودن مدل ها و حتی نسبت شما با آن میزبان مهمانی یا شاید شما خودتان میزبان باشید که در این انتخاب برای تان حساس تر و سخت تر می شود . بااین حال ما در این مقاله به مهم ترین نکاتی که شما برای شیک پوش بودن به آن نیاز دارید اشاره خواهیم کرد و در این مسیر  انتخاب   لباس مجلسی و لباس مجلسی زنانه تان  همراه شما هستیم تا به انتخاب دلخواه تان برسید.

از دیگر مواردی که باید به آن توجه کنید چند نکته است :  گلدوزی های پارچه-  کفش و کیف ست- مدل لباس به خصوص رنگ لباس و مدل یقه  مناسب مدل مو و آرایش شما و…

انواع پارچه

در انتخاب مدل لباس شما یک نکته قابل اهمیت پارچه مناسب آن است زیرا نوع پارچه ظاهر متفاوتی به شما می دهد. برخی پارچه ها ساده و بعضی پر زرق و برق است. در دوخت بعضی از لباس های مجلسی می توان از چند نوع پارچه به صورت ترکیبی استفاده کرد تا به طرح دلخواه برسید. در ادامه به چند نوع از پارچه های مناسب لباس مجلسی زنانه اشاره  خواهیم کرد.

مدل لباس مجلسی با پارچه ساتن این پارچه یک نوع پرطرفدار است که نرم، تراکم بافتی بالاو براق است. وزن سبک آن باعث می شود برای لباس های مجلسی زنانه بلند انتخاب شود . از دیگر ویژگی های این پارچه لخت و شل بودن آن است که به سادگی فرم بدن شما را میگیرد و می تواند اندام زیبای شما را به نمایش بگذارد.  این پارچه نخ کش می شود پس باید مواظب آسیب های احتمالی آن باشید.

نکته دیگر که این پارچه را محبوب  می کند ارزان بود آن است. اگر لباس با پارچه ساتن کثیف شد کافی است آن را با مایع و صابون لباس شویی که کف کند بشویید و بعد آن با آب سرد آبکشی کنید.

لباس مجلسی زنانه با پارچه دانتل  این پارچه طرفداران خاص خود را دارد . از ویژگی های این پارچه  وزن سبک و تنوع بالایی است که دارد. این پارچه شباهت هایی با گیپور دارد ولی نکته که باعث تقاوت این دو می شود این است که پارچه دانتل بر روی تور بافته شده است. این پارچه برای هر ۴ فصل کاربرد دارد و نمونه های آن را در لباس های مجلسی و لباس شب ها دیده اید.  شاید مدل لباس مدنظر شما بااین پارچه سازگار نباشد ولی می توانید طرح روی پارچه دانتل را بریده و روی قسمت هایی از لباس مدنظرتان به کار ببرید.

در صورت کثیف شدن این پارچه آن را باید با آب گرم و مقدار مایع لباس شویی به آرامی چنگ زده و تمیز کنید و این کار ها باید به آرامی باشد به دلیل بافت آسیب پذیر پارچه ممکن است پارچه خراب شود.

لباس مجلسی زنانه با پارچه گیپور  این پارچه به پارچه دانتل شباهت دارد ولی زمینه توری ندارد و این باعث تفاوت این دو پارچه است . این پارچه طرح های ضخیم و درشت دارد .این طرح ها در کنار یک پارچه ساده مثل ساتن به شدت خودنمایی می کند . باتوجه به مدل لباس تان انتخاب گیپور و ساتن در کنار هم به شدت خاص و زیبا است.

برای شست و شوی این پارچه باید مایع لباس شویی را با آب ولرم به آرامی بشورید البته اگر اجازه دهید تا پارچه برای مدتی خیس بخورد لکه ساده تر پاک می شود

 مدل لباس مجلسی زنانه با پارچه لمه این پارچه جز پارچه هایی است که به هر مدل لباسی نمی خورد و نمایی براق و فلزی رنگ دارد که امروزه در تولید کیف دستی های مجلسی ست با لباس مجلسی  هم کار برد دارد.  این پارچه بافتی کشی دارد به همین دلیل برای شست و شوی آن از آب سرد استفاده کنید زیرا آب گرم  به مرور زمان باعث کشش پارچه می شود و ظاهرش را تغییر میدهد.

لباس مجلسی با پارچه کرپ  این پارچه هم برای افراد ساده پسند مناسب است زیرا این پارچه ظاهری براق و طرح های ساده دارد و این پارچه در وزن و تراکم های مختلف وجود دارد. این پارچه در دوخت لباس مجلسی زنانه، کت و شلوار و حتی مانتو هم کارایی دارد.

 شستن این پارچه  بسیار ساده است که بهتر از برای محافظت از بافت پارچه با آب سرد و شامپو شسته شود و بعد از آن آبکشی شود.

 لباس مجلسی زنانه با پارچه حریر پارچه حریر بسیار نازک، سبک و شفاف است و به علت وجود زیبایی در طرح های مختلف آن برای دوخت لباس مجلسی و لباس شب پیشنهاد می شود.  این پارچه نیاز به اتو ندارد و شستن پآن با کمکی نمک و آب و سرد بسیار ساده است.

مدل لباس مجلسی، مدل لباس مجلسی زنانه

در ادامه به چند مدل از لباس های مجلسی زنانه و لباس مجلسی دخترانه  اشاره خواهیم کرد تا شما به راحتی با در نظر گرفتن موارد و طرح های مختلف، انتخاب مناسب تری داشته باشید.

لباس مجلسی کلوش  این مدل در قسمت پایین تنه و دامن  کلوش دار است و حتی در مواقعی می توان کلوش را در آستین ها هم دیدو دامن های کلوش دار دارای چین و پیله های زیادی است . این مدل دامن برای افرادی که کمرباریک و لاغری دارند بسیار مناسب است و زیبای اندام شما را بیشتر به رخ می کشد به خصوص اگر رنگی مناسب رنگ پوستتان انتخاب کنید.

لباس مجلسی مدل ماهیاین مدل لباس برای افراد با قد کوتاه و بلند یعنی هر دو مناسب است ولی برای افراد با قد کوتاه بیشتر توصیه می شود زیرا قدشان را بلندتر نشان می دهد.  این مدل دارای بالا تنه  تنگ و چسبیده است و در قسمت دامن هم از زانو به پایین دامن گشاد می شود. این لباس سبک منحصر به فردی دارد که می تواند با انتخاب یک پارچه خاص و یقه مناسب ،  انتخاب مناسبی برای درخشش شما باشد.

 لباس مجلسی کوتاه  این مدل لباس برای بیشتر اندام ها مناسب است و در همه اندام ها زیبایی خاصی دارد و به همین دلیل پرطرفدار است . این مدل در انواع با آستین و بدون آستین  دوخته و طراحی می شود که مناسب با آن انواع یقه ها را هم انتخاب می کنند.

 از انواع لباس مجلسی کوتاه، لباس مجلسی کوتاه عروسی است که برای شما با هر قد و وزن جذاب است و اگر با یک رنگ مناسب هم انتخاب شود جلوه آن چند برابر می شود.

لباس مجلسی زنانه آستین پفی یکی دیگر از مدل های پرطرفدار در لباس ها مجلسی بلند و کوتاه ، لباس هایی با آستین پفی است. حجم و مدل این آستین از قسمت آرنج تا مچ زیاد می شود و در نهایت معمولا در قسمت مچ بسته می شود.   این مدل آستین معمولا برای لباس هایی که دامن شان پف کمی دارد استفاده می شود ولی برای بعضی مدل های دامن پف دار مثل لباس مجلسی عروسکی هم کارایی دارد.

لباس مجلسی با آستین گیپور دار یکی از انتخاب های خاص و شیک لبای های مجلسی زنانه با آستین های گیپور دار است و برای مرام عروسی و مهمانی ها توصیه می شود  . این مدل که اغلب از دو نوع پارچه استفاده می شود بسیار خاص است و معمولا در قسمت آستین  از گیپور و در قسمت تنه از پاغرچه های دیگر مثل ساتن استفاده می شود تا جلوه زیبایی آستین ها بیشتر باشد . این لباس ها هم معمولا کوتاه و دامن های راسته دارند و مانور اصلی زیبایی لباس آستین های آن است البته این موارد به شدت سلیقه ای است و همین باعث تفاوت و خاص بودن شما خواهد شد.

لباس مجلسی زنانه با آستن پیلی دار یکی از مدل لباس هایی است که آستین پف دار دارد ولی تفاوت این لباس با آستین پف دار در مقدار پف است یعنی پف این نوع لباس ها از بالای دست تا قسمت مچ ها خواهد بود.  این نوع آستین که معمولا با نوعی یقه باز و خاص استفاده می شود. بسیار جذاب کننده است ولی ممکن است کمی سن شما را بلا ببرد . داشتن یک دست از این نوع لباس مجلسی را برای مراسم های تان پیشنهاد می کنیم.

 لباس مجلسی  با دامن پوفی یا بوفانت  در این مدل لباس مجلسی دامن به طور کامل پف دارد.  معمولا دامن بسیار چین دار و است و پف کرده دیده می شودو باعث می شود که کمر بسیار نازک به نظر بیاید پس حتی اگر اندام لاغر و کمر باریکی ندارید باز هم این مدل می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. ظاهر بوفانت به دلیل چین های زیاد پارچه یا لایه های زیاد پارچه به شکل طولی است و حتی حلقه ها هم می تواند باعث نمایش دامن بوفانت شود.

لباس مجلسی  مدل خطی یا ای لاین  

 علت نام گذاری این اسم برای این مدل لباس ظاهر آن است. این سبک لباس بسیار شیک و ساده است که اگر یک پارچه مناسب را برای آن در نظر بگیرید می تواند همان مدلی باشد که به دنبالش بودید. در این مدل لباس بالا تنه تقریبا تنگی دارد که یقه آن سلیقه است و در قسمت دامن از کمر به آرامی باز می شود و ظاهر آن به شکل حرف انگلیسی ا‌ی بزرگ است.

لباس مجلسی با مدل دامن نیم دایره ای این مدل لباس در بین دختران جوان بسیار محبوب است زیرا می تواند اندام زیبای آنها بسیار جذاب نشان دهد. این لباس از قسمت کمر شروع می شود و دامن آن  به شکل آزاد و شلعه ور دیده می شود .  در هنگام دوخت برای این مدل دامن پارچه به شکل نیم دایره ای بریده می شود و علت نام گذاری این مدل هم است. این مدل با اغلب پارچه ها زیباست ولی با پارچه گیپور و ساتن  بسیار پر طرفدار است.

لباس مجلسی زنانه لایه لایه دار این لباس هم طرفداران خاص خود را دارد و با پارچه های توری بسیار جذاب خواهد بود . طرح این لباس به گونه ای است که در قسمت دامن آن پارچه به صورت لایه لایه دوخته شده است که یکی از مدل ها لایه هایی با اندازه های کوچک و بزرگ است که این لایه ها از کمر تا پایین با  لایه ها کوچک تر آغاز می شود. این نوع لباس هم به علت داشتن زیبایی در قسمت دامن معمولا بدون آستین دوخته می شود و در قسمت بالاتنه تنگ است.  این مدل لباس مجلسی زنانه برای مراسم عروسی افراد نزدیک  مناسب است و حتی گزینه خوبی برای ساقدوش ها است.

کلام آخر

لباس مجلسی، لباس مجلسی زنانه

 در این مقاله سعی کردیم از انواع لباس های مجلسی زنانه مناسب عروسی ها نام ببریم و آن ها را معرفی کنیم . همچنین با معرفی انواع پارچه قصد داشتیم تا شما را در انتخاب پارچه مناسب برای طرح و مدل دلخواه تان یاری کنیم.

این که شما لباس مجلسی ساده را انتخاب کنید یا لباس های پر زرق و برق به سلیقه شما بستگی دارد و یا اینکه از چه رنگی استقبال کنید هم بسته به نظر شماست و در نهایت همین تفاوت هاست که لباس مجلسی  شما را خاص می کند و باعث درخشش شما می شود.

 متفاوت باش!   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *