مد و پوشاک

ده مدل کت جین زنانه

پوشاک زنانه

 تیپ و استایل از دسته عواملی می باشد که افراد به خصوص بانوان اهمیت بسیاری به آن داده و همواره سعی می‌ کنند با استفاده از لباس های شیک و جذاب، استایلی چشم گیر و زیبا برای خود بسازند. همانطور که می دانید نوع پوشش مهم ترین نقش را در تیپ و استایل ایفا می کند.

امروزه اکثر افراد برای ساختن یک استایل زیبا از مد پیروی می کنند، مد از دسته مسائلی می باشد که با گذشت زمان همواره رو به تغییر رفته و شکل و شمایل جدید تری به خود می گیرد. اما لازم به ذکر است که برخی لباس ها از گذشته تا به امروز همواره جزو بهترین نوع پوشش ها بوده و نه تنها با گذشت زمان جذابیت خود را از دست نداده اند بلکه محبوبیت آن ها روز به روز رو به افزایش می رود.

از نمونه لباس هایی که از گذشته تا به امروز همواره به عنوان یکی از لباس های محبوب و پرطرفدار شناخته می شوند می توان به لباس جین اشاره کرد. لباس جین از گذشته تا به امروز همواره مورد استفاده عموم مردم قرار گرفته و محبوبیت بسیاری را به خود اختصاص می دهد. لباس جین دارای انواع مختلف و متنوعی می باشد. برای مثال محبوب ترین نوع لباسی که توسط پارچه جین تولید می شود، کت زنانه و یا همان کت جین می باشد.

کت جین تنها در یک نوع و یا مدل خلاصه نشده و همواره انواع متنوعی را به خود اختصاص می دهد. از همین جهت این مطلب را به کت زنانه و کت جین اختصاص داده و به آشنایی با انواع مدل های مختلف کت جین خواهیم پرداخت. پس اگر از دسته افراد علاقمند به لباس جین هستید به شما توصیه می شود تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

کت جین زنانه

لباس جین چیست؟

جین پارچه ای مشابه لی می باشد که در دوخت آن از پارچه ای به نام دنیم استفاده می کنند. دنیم نیز از دسته پارچه های کتان می باشد که بافت راه راهی داشته و همچنین ضخامت بالایی را به خود اختصاص می دهد. لباس جین قدمت طولانی دارد، یعنی به زبان ساده استفاده از این لباس ها تنها مختص زمان حال نبوده و افراد از گذشته تا به امروز از لباس های جین استفاده می کنند.

کت زنانه

از دسته لباس های بسیار معروف و محبوب که از گذشته تا امروز توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده اند می توان به کت زنانه اشاره کرد. کت زنانه اکثرا دارای جنس های مختلفی می باشد، اما شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید کت جین در بین دیگر کت های زنانه محبوبیت بسیار بیشتری را به خود اختصاص داده و همواره به عنوان یکی از پوشش های همیشه مد و جذاب شناخته می شود.

اگرچه کت جین نیز در یک نوع و یا مدل خلاصه نشده و دارای انواع مدل های متنوع و گوناگون می باشد. به طوری که اکثر افراد می توانند با هر نوع تیپ و یا استایلی که مد نظر دارند نمونه ای از کت جین را تهیه کنند. در زمان های بسیار دور کت تنها مختص مردان بود اما با گذشت زمان پوشش آن توسط بانوان نیز رواج یافت، ناگفته نماند که بسیاری بر این باورند که کت ها از دسته پوشش هایی به شمار می روند که استایل بانوان را بیش از آنچه که فکرش را می کردند جذاب می کند.

انواع کت جین

همانطور که گفتیم لباس جین از جمله کت زنانه دارای انواع مختلف و متنوعی می باشد. شاید فکر کنید که این تنوع تنها در رنگ کت خلاصه می شود، اما باید عارض شویم که کت های جین جدا از رنگ دارای تفاوت های بسیار دیگری نیز هستند.

کت جین ساده: بدون شک این جمله را شنیده اید که می گویند: زیبایی در سادگیست! کت جین ساده از دسته محبوب ترین و پرطرفدار ترین نوع کت زنانه می باشد که با توجه به شکل ساده اما فوق العاده جذاب خود دارای طرفداران بسیاری بوده و می توان آن را به عنوان یکی از پرطرفدار ترین نوع کت جین معرفی کرد. یکی از دلایلی که موجب محبوبیت این کت زنانه در بین افراد می شود این است که می توانند به راحتی آن را با لباس های مختلف ست کرده و استایلی ساده اما شیک برای خود بسازند.

کت ساده

کت جین خز دار: این کت عموما در فصول سرد هم چون پاییز و زمستان مورد استفاده افراد قرار می گیرد. همانطور که از نام این نوع لباس جین نیز پیداست در دوخت آن از پارچه خز استفاده می کنند. خز نوعی پارچه نرم و دارای لطافت است که می تواند موجب افزایش دما بدن شده و از احساس سرما جلوگیری کند. اگرچه میزان خز به کار رفته و مرغوبیت جنس آن به کیفیت جین مورد نظر بستگی دارد. در اکثر مواقع خز را در قسمت داخلی کت به کار می برند اما گاهی برای بخشیدن زیبایی بیشتر به کت جین در قسمت هایی هم چون یقه و یا مچ آستین نیز از خز استفاده می کنند.

کت خز دار

کت جین کوتاه: از نمونه مدل های دیگر کت جین می توان به کت زنانه کوتاه اشاره کرد، این کت ابعاد تقریبا کوچکی را به خود اختصاص داده و معمولا طول آن تا روی کمر می باشد.

کت کوتاه

کت جین بلند: یکی دیگر از مدل های بسیار خاص کت جین، نوع بلند آن می باشد. این مدل طول بلندی را به خود اختصاص داده و اکثر علاقمندان به لباس جین که تیپ و استایل های خاص را مد نظر دارند از این نوع کت استفاده می کنند.

کت بلند

کت جین زاپ دار: این مدل کت جین دارای یک سری ساییدگی ها و همچنین پارگی ها می باشد که معمولا روی این قسمت ها را با نخ می پوشانند.

کت زاپ دار

کت جین طرح دار: این مدل که از مدل های بسیار بامزه و جالب کت جین می باشد یک سری طرح ها را به خود اختصاص داده و همواره با انواع مدل های مختلف در بازار پوشاک عرضه می شود. طرح های بر روی این نوع کت عبارتند از: اشکال مینیمال، کارتونی، کلمات و…

کت طرح دار

کت جین مروارید دوزی شده: نام این مدل به راحتی شکل و شمایل آن را برای شما به تصویر می کشد، همانطور که از نام این کت نیز پیداست افراد برای زیبایی بخشیدن به این نوع کت زنانه از دوخت مروارید بر روی آن استفاده می کنند.

کت مروارید دوری شده

کت جین پولک دوزی شده: پولک از دسته تزئینات بسیار محبوب و کاربردی می باشد که افراد جهت دوخت انواع لباس های مختلف از آن استفاده می کنند، شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید دوخت پولک بر روی لباس جین هم چون کت زنانه نیز انجام می شود. این مدل کت جین اکثرا جنبه مجلسی داشته و افراد برای جشن و میهمانی ها از این نوع کت زنانه استفاده می کنند.

کت پولک دوزی شده

کت جین دو تیکه: در این مدل کت جین از دو نوع پارچه استفاده می شود، برای مثال قسمت تنه کت دارای جنس جین بوده و در قسمت های آستین از پارچه های دیگری هم جون بافت، دورس، نخ پنبه و… استفاده می کنند.

کت جین دو تیکه

کت جین لش: لباس های لش از دسته لباس های بسیار پرطرفدار امروزی می باشند که محبوبیت بالایی داشته و همواره اکثر افراد به خصوص نوجوانان از این نوع پوشش برای تیپ و استایل خود استفاده می کنند، لازم به ذکر است که در بین مدل های مختلف کت جین مدل لش نیز جذابیت بسیار بالایی دارد.

کت لش

کت جین با چه نوع استایلی ست می شود؟

کت های جین از دسته لباس هایی می باشند که ست کردن آن ها امری ساده و آسان به شمار می رود. برای مثال اولین فاکتوری که باید حین پوشیدن کت جین به آن توجه کنید طیف رنگی لباس هایتان می باشد. بهتر است رنگ شلوار و کت تا چند درجه با یکدیگر اختلاف داشته باشد. برای مثال اگر قصد پوشیدن کت جین آبی روشن دارید، بهتر است آن را با شلوار جین تیره ست کنید.  همچنین برای استایل هایی که دارای لباس های جین هم چون کت جین هستند پوشیدن کتانی و کفش سفید به شدت توصیه می شود.

کلام آخر

همانطور که گفتیم تیپ و استایل از دسته موارد مهم و حائز اهمیتی به شمار می رود که افراد از گذشته تا به امروز به آن توجه داشته و همواره سعی می‌ کنند هنگام حضور در جمع و محیط های مختلف از پوشش های خاص و مورد پسند استفاده کنند. اهمیت بالا این موضوع موجب شده تا برند ها و تولید کنندگان لباس همواره با توجه به مد و نوع پوشش های پرطرفدار دست به طراحی و تولید انواع لباس های مختلف بزنند، اکثر لباس ها برای مدتی نظر افراد را به خود جلب کرده و بعد گذشت زمان نسبتا کوتاهی و تولید مدل های جدید کنار زده می شوند.

اما کت جین از دسته لباس هایی می باشد که حتی با وجود قدمت طولانی باز هم دارای محبوبیت بسیاری بوده و افراد آن را به عنوان یک پوشش شیک و خاص که حالا جذابیت خود را دارد می شناسند.

همانطور که مشاهده کردید این متن را به 10 مدل های مختلف کت جین اختصاص داده و سعی کردیم تا حد امکان شما همراهان عزیز و ارجمند را در جهت انتخاب کتی مطلوب و مناسب راهنمایی کنیم. همچنین شما می توانید جهت راهنمایی های بیشتر با افرادی که دانش و سواد بیشتری در جهت مد و طراحی لباس دارند مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *