مد و پوشاک

انواع تاپ

در این مطلب آموزشی قصد داریم شما را با یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین لباس های محبوب خانم ها( انواع تاپ ها )آشنا کنیم تا انتخابی راحت و اسان داشته باشید چون شما لایق بهترین ها هستید.

برای آنکه شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید،بهتر است در ابتدا فرم بدن خود بشناسید.

تاریخچه تاپ های زنانه؛

زنان مصر باستان مجبور بودند خود را با آب و هوای گرم آن تطبیق دهند و بنابراین لباس‌های شانه‌دار از لباس‌های سبک مانند کتان و پنبه می‌پوشیدند. زنان در یونان باستان یک پارچه مستطیلی به نام پپلو می پوشیدند که تا شده و به هم چسبانده شده بود. سپس در زمان‌های بعدی تونیک بلندی به نام کیتون می‌پوشیدند. زنان یونانی موهای بلند خود را در مدل های مختلف می پوشیدند.

پوشش زنان روم باستان نوعی تاپ

زنان در روم باستان برای خوش پوش اهمیت زیادی قائل بودند ؛زیرا یک پالا یا یک شال بلند همراه با لباس های بلند رنگارنگ خود به نام استولا می پوشیدند. آنها لباس های خود را با سنجاق و سنجاق به هم چسبانده بودند. برخی کلاه گیس و حتی دندان مصنوعی می گذاشتند.

با گذشت زمان تاپ های زنانه با سبک های متفاوت به وجود امدند که انواع سلیقه ها را در بر می‌گیرد.

با گرم شدن و افزایش دما و شروع فصل تابستان ما انسان ها سعی بر این داریم ،با لباس‌های مناسب فصل دمای بدن خود را به حداقل برسانیم.یکی از این موارد لباس ها می توان از تاپ ها برای بانوان یاد کرد.

تاپ ها انواع مختلفی دارند و تفاوت آنها در نوع آستین، یقه، رنگ و طرح آن هاست. شما به راحتی می توانید تاپ مورد نظر خود را در فروشگاه ما با چند کلیک ساده،انتخاب و تهیه کنید انواع مختلفی از تاپ های زنانه وجود دارد که خانم ها می توانند از بین آنها انتخاب کنند. تاپ‌های با جلو و پشت باز وجود دارند که راحتی و و زیبایی را فراهم می‌کنند. به هر حال شما انتخاب می کنید که کمد لباس خود را پر کنید ( از اصول اولیه مانند لباس ها گرفته تا تاپ های ساده )

انواع مختلفی از تاپ برای خانم ها وجود دارد که بدون ایجاد برآمدگی بزرگ در جلو، ظاهر جذابی را برای شما ایجاد می کند.

در اینجا مروری بر برخی از رایج ترین انواع تاپ برای زنان است.

تاپ بند دار:

بیشترین کاربرد این تاپ ها برای ورزش و وزشکار ها میباشد، و دلیل این محبوبیت بدون آستین بودن و راحت بودن در استفاده از آنها در حین انجام حرکت ورزشی است.

تاپ بند دار

تاپ نیم تنه کشیده:

یک تاپ راحت است که درست بالای کمر قرار می گیرد که نیمه پایین ازاد است. ظاهر آراسته به شما می‌دهند. حتی زمانی که شخصی که آن را می پوشد بزرگتر از حد معمول باشد. نکته جالب در مورد این تاپ این است که می توان آن را تقریباً با هر چیزی پوشید و به عنوان یک تاپ همه کاره برای کار و بازی عمل می کند. زمانی که به دنبال یک تاپ شیک و غیررسمی برای یک بیرون شب هستید یا زمانی که می‌خواهید معمولی و راحت به نظر برسید، می‌توانید آن را بپوشید.

تاپ نیم تنه کشیده

تاپ یقه رومی یا تک بند:

همانطور که از نام آنها مشخص است این مدل از تاپ ها فقط دارای یک بند است که در جهت دیگه شانه بدون پوشش باقی می ماند و باعث به وجود آمدن استایل زیبا میشود نام دیگر این تاپ ها one_sholder نیز می باشد که در دو نوع نیم تنه بلند و کامل وجود دارد.

تاپ یقه رومی

تاپ های خفاشی:

این تاپ ها به دلیل طراحی آستین ها که شبیه بال های خفاش است به این نام خوانده می شوند. بخش بالایی نسبت به قسمت پایین گسادتر است و قسمت دوم کمی سفت تر است و معمولاً در طرح چین دار دیده می شود. آنها به خوبی روی کمر و باسن قرار می گیرند و چه شلوارک بپوشید، چه شلوار جین یا کاپری، عالی به نظر می رسند. آستین ها، به دلیل طراحی، معمولا یا بلند یا سه چهارم قد هستند.

تاپ خفاشی

تاب سر شانه خالی:

این تاپ هم با تیپ های کژوال و هم با لباس های مجلسی عالی به نظر می رسد. به دنبال تاپی باشید که دارای پنل های سردی باشد تا هنگام پوشیدن آن ظاهری آراسته به شما بدهد. این تاپ دارای برش های نیم دایره ای بر روی دو شانه است که ظاهری شیک و منحصر به فرد دارد.

تاپ سر شانه خالی

شومیز :

بر خلاف تصور عموم شومیزها نیز در دسته تاپ ها قرار می گیرند ،شومیزها خود نیز دارای انواع مختلفی هستند و معمولاً به صورت آستین سر ربع، طرفداران بیشتری دارد و بیشتر مورد استفاده آنها در مجالس و میهمانی ها است.

 تاپ شومیز

نیم تنه:

مینی تاپ‌های کوتاه تقریباً همیشه منحصراً توسط جوانان پوشیده می‌شوند، زیرا قسمت‌های زیادی از قسمت میانی را نشان می‌دهند. در واقع، برخی از این تاپ ها نیز تاپ های خارج از شانه هستند، که آنها را به ویژه آشکار و حسی می کند. مناسب برای پوشیدن با دامن کوتاه و شلوارک، آنها را می توان در ساحل، دور هم جمع شدن بعدی با دوستان و هر رویدادی که به شما نیاز دارد برای مدتی زیر نور خورشید باشید، پوشید. مینی تاپ های برش خورده نیز در انواع چاپ، قد آستین و رنگ ها وجود دارند، بنابراین اگر به دنبال چیز خاصی هستید، احتمالاً آن را پیدا میکنید

تاپ نیم تنه

تاپ راحتی از نوع کیمونو:

این مدل تاپ ها دلیل استفاده بیشتر از پارچه در دوخت، حالت راحت و آزاد گونه روی فرم بدن قرار میگیرد و مناسب برای تمامی افراد با سایز های مختلف است این نوع تاپ ها دارای آستین های گشاد و لش است و الهام گرفته از لباس های کیمونو فرهنگ آسیای شرقی است.

تاپ کیمونو

تاپ بادی:

این لباس یک تکه است که از پارچه‌ای کشسان ساخته شده است که نیم تنه و فاق را می‌پوشاند و می‌توان آن را به‌عنوان تاپ بالای دامن و شلوار پوشید.

تاپ بادی

تاپ رکابی:

این تاپ شباهت بسیار نزدیک با تاپ های بنده دارد اما از بندی ضخیم تر و یقه نسبتاً بزرگ تری دارد تا پا در عین سادگی جذابیت و منحصر به فرد خود را دارد و می توان با انواع شلوار ها ،دامن ها، شلوارک ها ترکیب زیبایی را برای اندام شما ایجاد میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *