اقتصادی

خرید دلار با کارت ملی – 2000 یورو با کارت ملی در 1402

خرید دلار با کارت ملی – 2000 یورو با کارت ملی در 1402

سقف یورو با کارت ملی از پنج هزار یورو به 2000 هزار یورو کاهش پیدا کرده است. بر همین اساس، تعداد دلار با کارت ملیهم به همین میزان کاهش پیدا می‌کند. شرایط خرید دلار با کارت ملی به این صورت است که هر فرد ایرانی در طی 365 روز، فقط یکبار می‌تواند ارز دولتی با کارت ملی دریافت کند. اگر شرایط فوق را دارید، طبق نحوه خرید دلار با کارت ملی می‌توانید به صورت حضوری و با مراجعه به نزدیک‌ترین صرافی تا سقف 2000 یورو و معادل آن به سایر ارزها، ارز دولتی بگیرید.

پیش از مراجعه به صرافی می‌بایست حساب ارزی ایجاد کنید. بعد از انجام خرید دلار با کارت ملی و گذشت 72 ساعت، واریز ارز اسکناس به حساب ارزی شما انجام می‌شود. (اگر در رده بندی، دهک‌های پردرآمد هم قرار بگیرید، یارانه‌تان قطع می‌شود.)

آیا با خرید دلار با کارت ملی یارانه قطع می‌شود؟


در سال جدید اعلام شده است که امکان رصد خریداران ارز سهمیه‌ای، یارانه افرادی که ارز با کارت ملی خریداری می‌کنند، قطع می‌شود. بر همین اساس و با توجه به تمکن مالی و گردش حساب بالای این افراد، اطلاعات این گروه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می‌شود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به طور دقیق‌تر بیان کرد که:

یارانه افرادی که با اجاره کارت ملی خود به دیگران، سهمیه ۲ هزار دلار دریافت می‌کنند؛ اگر طبق دهک‌بندی و معیارهای وزارت رفاه در دهک دهم پردرآمدی قرار بگیرند، از لیست یارانه‌بگیران حذف می‌شوند.

قیمت دلار دولتی با کارت ملی امروز


با توجه به نوسانات بازار، خیلی از افراد به دنبال قیمت دلار با کارت ملی هستند. برای استعلام قیمت ارز دولتی باید به صرافی مورد نظر خود مراجعه کنید و از کارشناسان مربوطه، قیمت را بپرسید.

 قیمت معامله دلار و یورو در صرافی‌ها به بازار آزاد، نزدیک و کمک کننده‌ی تعدیل قیمت‌ها است.

در نظر داشته باشید که روند قیمت گذاری بستگی به نرخی دارد که صراف، دلار را خریداری کرده و مجاز است با سود متعارف و منطقی، آن را به متقاضی دلار با کارت ملی بفروشد.

مهم‌ترین دلیلی که مردم به دنبال سهمیه دلار دولتی با کارت ملیهستند، به علت سود حاصل از اختلاف قیمت بازار آزاد و قیمت صرافی است. قیمت دلار دولتی در صرافی‌ها از نوع توافقی است و به همین علت نمی‌توان عدد دقیقی برای قیمت دلار با کارت ملی امروز اعلام کرد. براساس اختلاف قیمت و نوساناتی که ارز آزاد و صرافی دارد، فاصله قیمتی بین این دو حدودا 2 تا 5 هزار تومان است.

چگونه با کارت ملی دلار سهمیه‌ای بخریم؟ | خرید یورو و دلار با کارت ملی


بر اساس مصوبه دولت و جدیدترین خبرها، هر فرد ایرانی می‌تواند هر 365 روز یکبار می‌تواند، 2000 یورو یا معادل با آن، دلار سهمیه‌ای با کد ملی خریداری کند. (اگر 365 روز از آخرین باری که ارز دریافت کردید، گذشته است؛ می‌توانید ارز سهمیه‌ای دریافت کنید. در غیر اینصورت، شما مجاز به دریافت آن نیستید.)

برای خرید دلار دولتی با کارت ملی فقط به صورت حضوری می‌توانید به یکی از صرافی‌های سراسر کشور مراجعه کنید. بنابراین، حضور شخص خریدار به همراه حساب ارز، کارت ملی هوشمند و سیم کارت (به نام شخص خریدار) الزامی می‌باشد.

 چنانچه هنوز کارت ملی هوشمند شما صادر نشده است، با ارائه اصل شناسنامه و برگه تعویض کارت ملی خود به جای کارت ملی هوشمند می‌توانید دلار سهمیه‌ای خریداری کنید.

هم‌اکنون، برای دریافت ارز دولتی با کارت ملی نیازی به ثبت نام در سامانه خرید دلار نیست. اما افتتاح حساب ارزی برای دریافت دلار و یورو با کارت ملی الزامی است. چون بعد از انجام معامله ارز دولتی با کارت ملی، واریز اسکناس ارز به همین حساب و بعد از گذشت 72 ساعت امکانپذیر است.

 لازم است یادآوری کنیم که کمتر از 2000 یورو هم می‌توانید ارز دولتی دریافت کنید.

شرایط خرید دلار با کارت ملی ۱۴۰2 | شرایط گرفتن یورو با کارت ملی 1402


چنانچه تصمیم به خرید دلار با کارت ملی (یا یورو با شماره ملی) از صرافی‌های سراسر کشور دارید، به موارد زیر دقت کنید:

1- این ارز دولتی در طی 365 روز، یکبار به افراد ایرانی پرداخت می‌شود.

به همین منظور، به متقاضیانی که از سهمیه ۲۰۰۰ دلاری امسال خود استفاده کرده‌اند، دلار/یورو سهمیه‌ای دیگری تعلق نمی‌گیرد.

2- وجه مورد نیاز در حساب شخص متقاضی موجود باشد. همچنین، فرد متقاضی افتتاح حساب ارزی را انجام دهد.

72 ساعت بعد از انجام معامله، ارز اسکناس به حساب ارزی واریز می‌شود.

3- حضور شخص متقاضی در زمان خرید و تحویل ارز با کارت ملی الزامی است.

4- سیم کارت و کارت بانکی باید به نام شخص متقاضی باشد.

5- افراد متقاضی خرید دلار سهمیه ای باید شرایط سنی بالاتر از 18 سال را داشته باشند و یا صرفا به اشخاص حقوقی مقیم (به استثنای بانک‌ها و صرافی‌ها) امکان‌پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *