اقتصادی

بازگشت رونق طلایی به بازار سکه نزدیک است؟

بازگشت رونق طلایی به بازار سکه نزدیک است؟

1

بازگشت رونق طلایی به بازار سکه نزدیک است؟

امروز بازار فلز زرد با روند افزایشی آغاز به کار کرد. اما قیمت قطعات بزرگ سکه با رشد محدود دلار همراه نشد و در کانال‌های قیمتی روز سه‌شنبه درجا زد. کارشناسان رشد انس جهانی طلا در ماه‌های آینده را عاملی برای رونق در بازار داخلی طلا و سکه می‌دانند .

به گزارش تجارت‌نیوز امروز قیمت در بازار طلا و سکه روند پرنوسانی داشت. برخی قطعات سکه نظیر سکه امامی و بهار از ابتدای روز میان افزایش و کاهش قیمت سرگردان بودند. روندِ امروز قیمت طلا و سکه با تبعیت از افزایش قیمت دلار و نزدیکی به محدوده 52 هزار تومانی رخ داد.

جدول قیمت و حباب سکه 30 فروردین 1402

 قیمت طلا و سکه از نخستین روز هفته جاری تا امروز به صورت یک روز در میان کاهشی و افزایشی بود. باید در نظر داشت این نوسان در محدوده مشخصی گرفتار است. فعالان بازار اما معتقدند پایان تعطیلات عید فطر می‌تواند رونق را به بازار طلایی برگرداند.

مژده برای طلایی‌ها

در همین راستا برزو حق‌شناس کارشناس اقتصادی با اشاره به ثبات قیمت دلار و انس‌ جهانی طلا به عنوان فاکتورهای تعیین قیمت در بازار فلز گرانبها به تجارت‌نیوز گفت: «روند با ثباتقیمت طلا  و سکه در روزهای اخیر، مشهود است که سکه محدوده 30 تا 31 میلیون تومانی را به عنوان کف قیمتی در بازار شناسایی کرده است.»

وی به کنترل تورم در آمریکا و تاثیر آن بر انس جهانی طلا اشاره کرد و افزود: «موضوع کنترل تورم در آمریکا این سیگنال را می‌دهد که فدرال رزرو نمی‌خواهد سیاست‌های فعلی‌اش را در نرخ بهره ادامه دهد.»

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: «این کاهش نرخ‌ بهره در آینده بر کامودیتی‌ها و نرخ طلا موثر است. به نظر می‌رسد قیمت انس طلا بالاتر نیز برود. در این صورت اگر دلار را صعودی در نظر بگیریم قیمت طلای جهانی به عنوان اهرمی برای افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی عمل خواهد کرد و به نظر می‌رسد طلا در سال جاری بازدهی بهتری نسبت به دلار بدهد.»

حق‌شناس به تشدید تورم تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: «راه را اشتباه می‌رویم و تا علت این شرایط تورم‌زا اصلاح نشود نه تنها سیاست‌های اجرایی درست پیاده نمی‌شود بلکه تورم باعث تضیع حق تولیدکننده نیز می‌شود.»

افزایش تلاش افزایشی‌های طلا

از صبح امروز چهارشنبه 30 فروردین 1402 بازار فلز گرانبها در قطعات بزرگِ سکه میان روند صعودی و نزولی قیمت، رفت و برگشت داشتند. معامله‌گران این بازار، روند روز جاری را با ثبات و بدون تغییر قیمت می‌دانند. آنها معتقدند نوسانات امروز بازار، تلاش برخی افزایشی‌های بازار طلا و سکه برای همراهی با رشد محدودِ قیمت دلار است.

امروز قیمت سکه با رقم 31 میلیون و 385 هزار تومان معامله شد. سکه بهار نیز با قیمت 28 میلیون و 490 هزار تومان به فروش رسید. این رقم‌ها همان قیمت‌های اعلامی قطعات سکه در روز سه‌شنبه هستند.

نیم سکه امروز 100 هزار تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت 18 میلیون و 800 هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه 70 هزار تومان رشد داشت و با قیمت 11 میلیون و 670 هزار تومان معامله شد.

سکه گرمی با افزایش 100 هزار تومانی به کانال هفت میلیونی نزدیک‌تر شد. این قطعه امروز با قیمت 6 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا امروز افزایشی بود. در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر مثقال طلا افزایش 118 هزار تومانی داشت و به قیمت 11 میلیون و 185 هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز 27 هزار تومان گران شد و با قیمت دو میلیون و 582 هزار تومان معامله شد.

امروز طلای دست دوم نزدیک به 28 هزار تومان رشد داشت و با قیمت دو میلیون و 548 هزار تومان معامله شد.

در لحظه تنظیم این گزارش روند قیمت حباب سکه در تمام قطعات افزایش داشت. حباب نیم سکه با افزایش 178 هزار تومانی بیشترین رشد را در خانواده سکه‌ها داشت.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند سکه در روزهای آینده تنها در صورتی شانس رشد قیمت دارد که قیمت دلار در بازار آزاد به صورت معناداری افزایش یابد و به بالای مرز 52 هزار تومانی صعود کند.

گفتنی است انس جهانی طلا محدوده دو هزار دلاری را از دست داد و با قیمت هزار و 993 دلار و 12 سنت در حال معامله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *