مد و پوشاک

شلوارهای جین زنانه

انواع شلوار جین زنانه

شلوار جین زنانه یا دخترانه در دسته لباس‌هایی قرار می‌گیرند که بی شک همه شما یکبار از آن استفاده کرده‌اید حالا فرقی نمی‌کند در چه سنی بوده باشید.

شلوار جین تقریبا یک قرن است که از تولید آن می‌گذرد و در این مدت مدل‌های متفاوتی از آن تولید و روانه بازار شده است که در این مقاله قصد داریم شما را بهتر و بیشتر با انواع شلوار جین دخترانه و زنانه و نحوه انتخاب آن آشنا کنیم.

پس اگر از آن گروه افرادی هستید که شلوار جین را در هر رنگ و مدلی اعم از کوتاه، بلند، زاپ‌دار و … می‌پسندید بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به طور کلی با انواع مختلف شلوار جین زنانه آشنا شوید.

  • شلوار جین چسبان: این نوع شلوار جین همانطور که از نام آن پیداست از قسمت کمر تا مچ پا کاملا جذب هستند و جهت سهولت در پوشیدن آن‌ها  بخصوص در ناحیه مچ پا دارای کشش هستند.
  • شلوار جین زاپ‌دار: در گذشته اگر شلوارها دارای پوسیدگی یا شکاف بودند قطعا خریداری نمی‌شدند اما امروزه شلوار جین‌های زاپ‌دار پا به عرصه مد گذاشته‌اند و دارای سوراخ‌ها و تکه تکه‌هایی از جنس خود شلوار یا پارچه دیگری در قسمت‌های مختلف هستند.

این نوع از شلوار جین موردپسند نسل جوان جامعه است که البته میزان سوراخ‌ها یا پارگی آن‌ها متغیر بوده و شما می‌توانید برحسب سلیقه خود یکی از انواع آن را انتخاب کنید.

  • شلوار جین چسبان کراپ: این نوع از شلوار جین کاملا مشابه شلوار جین چسبان است تنها با این تفاوت که قد کوتاه‌تری دارد و مچ پای شما را در بر نمی‌گیرد.

شما می‌توانید این نوع شلوار را با انواع بوت، نیم بوت یا صندل استفاده کنید.

  • شلوار جین گشاد: این مدل از شلوار جین زنانه نسبت به نمونه‌های جذب و چسبان راحت تر بوده و کشسانی ندارند.
  • شلوار جین راسته با قد کوتاه: این نوع از شلوار جین دخترانه یا زنانه ظاهری مشابه نخ‌های سیگار دارد زیرا از قسمت کمر تا بالای مچ پا به صورت راسته هستند و به همین دلیل در قسمت کمر و ران چسبان و در قسمت پایین تر از زانو آزادتر به نظر می‌رسند.

شاید بتوان گفت بهترین انتخاب برای این نوع شلوار جین زنانه ست کردن آن با کتانی باشد.

  • شلوار جین پاچه بلند: همانطور که از نام این نوع شلوار جین مشخص است دارای پاچه‌های بلندتری نسبت به انواع دیگر شلوار جین دخترانه و زنانه بوده و از قسمت زانو به پایین کمی گشادتر هستند.

کفش مناسب برای این نوع شلوار جین کفش‌های پاشنه بلند هستند تا پاچه‌های شلوار به دلیل بلند بودن با زمین برخورد نکنند و شیک‌تر به نظر برسند.

  • شلوار جین راسته: این نوع از شلوار جین زنانه از کمر تا قوزک پا(گاهی ممکن است مقداری کوتاه‌تر باشند) به یک اندازه گشاد هستند.
  • شلوار جین ساق گشاد بریده شده: اگر بخواهیم ویژگی‌های این نوع شلوار جین دخترانه یا زنانه را عنوان کنیم این ویژگی‌ها عبارتند از:
    • کمر بلند
    • دهانه‌های بزرگ ساق پا
    • تنگ شدن شلوار در مرکز ساق پا یا پایین‌تر
    • وزن سبک
    • قابلیت ست کردن با کتانی یا صندل
  • شلوار جین ساق گشاد: این نوع شلوار زنانه مناسب آن دسته از بانوانی است که دوست ندارند پاهای خود را در معرض دید قرار دهند و کمر باریکی دارند چرا که این شلوار در قسمت کمر جمع شده است.

شما می‌توانید در کنار این شلوار دخترانه یا زنانه از کفش و تیشرت استفاده کنید.

  • شلوار جین راحتی: این مدل از شلوار زنانه کمی گشادتر و آزادتر از شلوارهای راسته هستند و محدودیت کمتری برای شما ایجاد خواهند کرد.
  • شلوار جین فاق بلند: این نوع از شلوار جین زنانه شاید کمی قدیمی به نظر برسد اما طرفداران خاص خود را دارد و محل قرار گرفتن کمر آن دقیقا روی خط ناف شما(کمی بالاتر یا پایین‌تر) است.
  • شلوار جین فاق کوتاه: در کنار شلوارهای فاق بلند، شلوارهای فاق کوتاه نیز کم کم طرفداران خود را پیدا کرده‌اند و در حال رقابت با مدل‌های دیگر شلوار زنانه هستند.

کمر این نوع شلوار جین زنانه کمی بالاتر از باسن شما قرار می‌گیرد و توسط یک دکمه و زیپ بسته می‌شود.

  • شلوار جین راسته بلند: این شلوار دخترانه یا زنانه به دلیل اینکه مقداری گشاد است بسیار راحت بوده و می‌توانید آن را با انواع کفش بخصوص کفش پاشنه بلند ست کنید.

خرید شلوار جین زنانه و دخترانه

می‌توان گفت که شلوار جین یکی از اجزای استایل جدایی ناپذیر بانوان است زیرا برای هر دو نوع استایل اسپرت و مجلسی مناسب است.

کلیه لباس‌ها از جمله شلوار به عنوان پوست دوم شما شناخته می‌شوند و برای اینکه بتوانید یک انتخاب مناسب در خرید شلوار جین زنانه داشته باشید بهتر است در انتخاب سایز، رنگ، مدل و سایر ویژگی‌های شلوار به چند فاکتور مهم که در ادامه عنوان می‌کنیم توجه داشته باشید.

  • رنگ شلوار: در انتخاب رنگ شلوار جین دخترانه و زنانه باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر براساس فصل می‌خواهید خرید خود را انجام دهید شلوارهای تیره مناسب فصول سرد سال و شلوارهای روشن مناسب فصول گرم هستند.

البته در خصوص انتخاب رنگ نکته دیگری نیز وجود دارد که مربوط به سایز اندام شما است به این ترتیب که اگر توپر هستید و می‌خواهید لاغرتر به نظر برسید رنگ‌های تیره شلوار جین را انتخاب کنید و بالعکس اگر می‌خواهید توپرتر به نظر برسید رنگ روشن و سایه دار شلوار جین انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

و اما آخرین نکته در رابطه با انتخاب رنگ شلوار جین زنانه مربوط به موقعیت استفاده از آن است زیرا شلوارهای تیره برای قرارهای رسمی مناسب‌تر از شلوارهای روشن هستند.

  • فاق شلوار: انتخاب فاق شلوار زنانه امری کاملا سلیقه‌ای و شخصی است اما یک نکته مهم در این مورد وجود دارد و آن توجه به فرم بدن شما است.

پیشنهاد ما به شما این است چنانچه کمی توپر هستید و می‌خواهید اندام‌تان کشیده‌تر و بی‌نقص‌تر به نظر برسد شلوارهایی با فاق بلند انتخاب کنید.

  • گشاد یا جذب بودن شلوار: مانند سایر فاکتورهای خرید شلوار زنانه انتخاب این فاکتور نیز کاملا سلیقه‌ای است اما تا حدودی به نوع فرم بدن شما نیز بستگی دارد.

شلوارهای جذب مخصوص افرادی است که تقریبا از فرم بدن خود یعنی ران‌ها و ساق‌های خود راضی هستند و اندامی متناسب دارند اما برخی از افراد که ساق پای نازک‌تر و کشیده‌تری نسبت به ران‌های خود دارند شلوار‌های دمپا گشاد را ترجیح می‌دهند.

پس توجه داشته باشید که نوع شلوار جین انتخابی شما با توجه به فرم بدن‌تان انتخاب می‌شود نه لزوما سایز شما.

  • مدل شلوار: همانطور که در ابتدا عنوان کردیم شلوارهای جین عموما انواع مختلفی دارند که انتخاب آن‌ها باید با توجه به فصل، فرم بدن و استایل شما و … صورت گیرد.

برای مثال اگر قصد خرید شلوار جین زاپ‌دار دارید باید مدلی را انتخاب کنید که زاپ‌های آن در قسمتی باشند که طی نشستن و برخواستن‌های مداوم آسیبی به آن وارد نشود و اگر در فصل زمستان قصد استفاده از ان را دارید مدلی را انتخاب کنید که زاپ‌های کمتری داشته باشد.

  • قد شلوار: شاید کوتاه بودن قد شلوار زیبا و جذاب به نظر برسد اما بیش از حد بلند بودن آن حتی اگر مطابق مد روز هم باشد قطعا جذابیتی نخواهد داشت پس در انتخاب قد شلوار جین زنانه توجه داشته باشید که شلوار روی زمین کشیده نشود یا روی قسمت مچ پای شما لول نشود.

امروزه قد اغلب شلوارهای جین ۹۰ الی ۱۰۰ سانتیمتر است که با توجه به قد خود می‌توانید سایز موردنظرتان را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که اگر قد شلوار بیش از اندازه بلند باشد قد شما را کوتاه‌تر نشان خواهد داد در صورتی که شلواری با قد معمولی و استاندارد اندام شما را کشیده‌تر و باریک‌تر نشان می‌دهد.

  • سایز شلوار: شلوار جین دخترانه و زنانه جزو آن دسته از لباس‌هایی است که به قول معروف بعد از یکبار شستشو جا باز می‌کند و دیگر مثل سابق برای اندام شما جذب و چسبان نخواهد بود پس توجه داشته باشید که اگر در پرو اولیه شلوار انتخابی شما مقداری تنگ است با چند بار استفاده این مشکل حل خواهد شد.

توجه: اگر کمی توپر هستید به هیچ وجه نگران این نباشید که شلوار جین مناسب استایل و فرم بدن شما نیست بلکه شلوارهای جین کشی به دلیل خاصیت کشسانی که دارند بهترین انتخاب برای باریک‌تر نشان داد اندام شما هستند.

  • جیب شلوار: شاید تا به حال به این نکته توجه نکرده باشید که شلوار جین‌هایی که در قسمت پشت و روی باسن دارای جیب‌های بزرگ هستند می‌توانند باسن شما بزرگ‌تر و حجیم‌تر نشان دهند بخصوص اگر روی جیب‌ها سایه سفید وجود داشته باشد.

پس اگر می‌خواهید باسن توپر‌تری در استایل‌تان داشته باشید  شلوارهایی را انتخاب کنید که در قسمت باسن دارای جیب‌های بزرگ هستند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم صفر تا صد انواع شلوار جین دخترانه و زنانه را به شما عزیزان معرفی کنیم و حتی راهکارهایی را در خصوص انتخاب و خرید این شلوارها با شما در میان گذاشتیم چنانچه قصد خرید هر نوع شلوار جین با ضمانت کیفیت دوخت و پارچه را دارید می‌توانید از مدل‌های متفاوت مجموعه ما دیدن کنید و با انتخاب شلوار جین متناسب با اندام‌تان یک استایل خاص و بی‌نظیر خلق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *