مد و پوشاک

شومیزهای ترند 2023

شومیز زنانه و دخترانه جزو آن دسته از لباس‌های بانوان محسوب می‌شود که قطعا هر خانمی یک عدد از آن را برای استفاده در مهمانی‌ها و مجالس رسمی خریداری کرده است. شاید بتوانیم بگوییم که دلیل انتخاب شومیز توسط اغلب بانوان این است که با توجه به تنوع طراحی هر ساله آن، می‌توانید با هر نوع استایلی آن را هماهنگ کنید.

شما عزیزان می‌توانید برای شرکت در مجالس و مهمانی‌های مختلف متناسب با نوع و رنگ استایل‌تان شومیز دخترانه یا زنانه خاصی را انتخاب کنید. شومیزها قابلیت ست کردن با انواع دامن، شلوار و شلوارک را دارند و شاید به همین دلیل است که مورد توجه بانوان قرار گرفته‌اند و در دنیای مد جزو باسابقه‌ترین لباس‌ها محسوب می‌شوند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع مدل‌ شومیزهای ترند ۲۰۲۳ آشنا شوید و بتوانید برای سال جدید  استایل بی نظیری خلق کنید.

انواع شومیز

شومیز دخترانه و زنانه با توجه به اینکه از چه نوع پارچه‌ای دوخته شده برای مجالس خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد برای مثال شومیزهای دوخته شده از پارچه مخمل، ساتن و حریر برای مراسم‌های رسمی مناسب هستند در صورتی که شومیزهایی از جنس پارچه نخی و لنین برای مراسم غیررسمی کاربرد دارند.

انواع شومیز دخترانه و زنانه با توجه به فصل و موقعیت و شرایط استفاده از آن‌ها مدل‌ها و کاربردهای متفاوتی دارند برای مثال شومیز حریر جزو آن دسته از شومیزها است که به دلیل جنس لطیف و نازک پارچه آن برای فصول گرم سال مناسب‌تر است، همچنین ظاهر شیک و امروزی این نوع پارچه باعث شده تا از این نوع شومیز برای مجالس و دورهمی‌های رسمی بتوان استفاده کرد.

تفاوت بلوز و شومیز زنانه

شومیز زنانه شباهت بسیار زیادی به پیراهن‌های مردانه دارد چرا که مانند پیراهن‌های مردانه به صورت جلوباز است. اما جنس پارچه شومیز زنانه نسبت به پیراهن‌های مردانه سبک‌تر و ظریف‌تر است.

اگر بخواهیم به طور کلی تفاوت بین بلوز زنانه و شومیز زنانه را بیان کنیم باید بگوییم که شومیزها بلندتر از بلوزها و به صورت جلوباز هستند. البته لازم به ذکر است که این نوع لباس در ابتدا به شکل کاملا معمولی و کلاسیک طراحی شده که دارای آستین های بلند و دکمه‌هایی در قسمت وسط لباس بوده است و رفته رفته طراحی‌ آن متنوع‌تر شده و انواع شومیز زنانه در طرح‌ها و مدل‌های مختلف تولید شده است تا هر نوع سلیقه و سن و سالی را پوشش دهد.

شومیز زنانه ترند ۲۰۲۳

امروزه شومیزهای زنانه در زیر مانتو استفاده می‌شوند تا با جلوباز بودن مانتو جلوه شکیل‌تری به استایل شما ببخشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با شومیزهای ترند ۲۰۲۳ که به یک استایل خاص در زیر مانتوها تبدیل شده آشنا شوید.

انواع شومیز زنانه و دخترانه ترند ۲۰۲۳

  • شومیز پشت باز: این نوع شومیز برخلاف مدل اولیه شومیزها در قسمت جلو هیچگونه دکمه‌ای ندارد و کاملا بسته است اما از قسمت پشت گردن باز بوده و به وسیله گره یا دکمه و… بسته می‌شود.
  • شومیز اسپرت: همانطور که می‌دانید لباس‌های اسپرت هیچ وقت از قافله مد کنار نمی‌روند و هر ساله طرفداران خاص خود را دارند که شومیز اسپرت نیز از این قاعده مستثنی نیست.
  • شومیز حریر: همانطور که قبلا هم گفتیم این نوع شومیزها به دلیل سبک بودن و ظاهر شیکی که دارند برای استفاده در مجالس و مهمانی‌ها گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شوند و در طرح و رنگ‌های مختلف و متنوع موجود هستند.
  • شومیز لی یا جین: شومیزهای لی یا جین برخلاف شومیزهای حریر رسمی‌تر هستند و شما می‌توانید برای مهمانی‌ها، زیر مانتو، استفاده روزانه و … آن‌ها را انتخاب کنید و با پوشیدن یک شلوار لی یک استایل جین خاص داشته باشید.
  • شومیز جلو بسته: این نوع شومیز زنانه و دخترانه نسبت به مدل‌های جلوباز راحت‌تر هستند همچنین می‌توانید این نوع شومیز را با انواع دامن، شلوار و شلوارک ست کنید و حتی برای اینکه خاص‌تر و شیک‌تر به نظر برسید می‌توانید از یک کمربند براق به همراه این شومیز استفاده کنید.
  • شومیز ابروبادی: پارچه به کاررفته در طراحی این نوع شومیز دخترانه و زنانه بسیار خنک و لطیف است و به همین دلیل برای فصل‌های بهار و تابستان مناسب هستند همچنین این شومیزها نسبت به شومیزهای دیگر راحتی بیشتری خواهند داشت چرا که معمولا مقداری گشادتر دوخته می‌شوند.
  • شومیز بلند: شومیز زنانه بلند هر ساله طرفداران خاص خود را دارد زیرا عده‌ای از بانوان علی رغم تمایل به استفاده از شومیز ممکن است به دلیل کوتاه بودن قد آن از خرید صرف نظر کنند به همین دلیل شومیزهای بلند جزو آن دسته از انواع شومیز هستند که جزو ترندهای هرساله محسوب می‌شوند.

شومیزهای زنانه و دخترانه‌ای که تا این بخش از مقاله معرفی کردیم عموما جزو ترندهای هرساله‌ای هستند که به چشم ما می‌خورند اما در سال ۲۰۲۳ در کنار این شومیزها چند شومیز خاص نیز به چشم می‌خورد که آشنایی با آن‌ها برای شما دوستداران مد خالی از لطف نیست پس در ادامه با ما همراه باشید.

  • شومیز خامه دوزی: در این نوع از شومیز دخترانه و زنانه روی انواع پارچه طراحی‌هایی به وسیله هنر خامه دوزی ایجاد می‌شود تا شومیز از حالت سادگی و یکنواختی خارج شود و جلوه خاص‌تری به خود بگیرد، شما عزیزان می‌توانید متناسب با فصل مورد استفاده و سلیقه خود جنس و طرح شومیز خامه‌دوزی شده را انتخاب کنید.
  • شومیز چین دار رادیکال: افراد زیادی هستند که دوست دارند لباس‌های‌شان در قسمت آستین یا یقه دارای چین‌ باشد و از این خلاقیت ظاهری ایجاد شده در لباس لذت می‌برند شومیز چین دار رادیکال نیز به دلیل طراحی چین در قسمت یقه و آستین می‌تواند گزینه مناسبی برای این دسته از عزیزان باشد.

این نوع شومیز زنانه با شلوار پارچه‌ای ترکیب بی نظیری برای استایل شما خواهد بود.

  • شومیز کراپ سرشونه پاپیونی: قطعا تاکنون نام کراپ به گوش‌تان خورده و می‌دانید یکی از لباس‌های ترند چندسال اخیر هستند که استایل بانوان شیک پوش را تشکیل می‌دهند، شومیز کراپ نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای ایجاد یک ظاهر متفاوت در استایل شما باشد.

برای ست کردن این نوع شومیز زنانه می‌تواند از شلوار جین یا زاپ دار استفاده کنید.

  • شومیز چرم عروسکی: استفاده از لباس‌های چرم استایل منحصربفردی را ایجاد خواهد کرد پس اگر خواهان یک تغییر اساسی و شیک در استایل خود هستید می‌توانید از شومیز چرم به همراه آیتم‌های مختلف چرم استفاده کنید.
  • شومیز پشت دکمه‌دار: شومیز زنانه اغلب کاملا آزاد و راحت دوخته می‌شوند اما شومیزهای پشت دکمه‌دار برای اینکه هنگام تعویض و پوشیدن آن‌ها راحت‌تر باشید قواره نسبتا آزادتری دارند پس اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که در کنار شکیل بودن راحتی لباس نیز برای‌تان اهمیت دارد پیشنهاد ما به شما انتخاب شومیزهای پشت دکمه‌دار است.
  • شومیز پوست ماری: پارچه پوست ماری نیز مانند لباس‌های چرم انتخاب خاصی به نظر می‌رسد که شما می‌توانید برای تکمیل کردن این استایل خاص از یک شلوار دمپا گشاد یا مام فیت پارچه‌ای استفاده کنید.
  • شومیز طرح رادیکال: شاید بهترین بخش این نوع شومیز که بتوانیم برای معرفی از آن استفاده کنیم اشاره به آستین‌های گشاد و مچ‌دار این شومیز دخترانه یا زنانه باشد که علاوه بر راحتی ظاهر زیبایی نیز به آن بخشیده است.
  • شومیز یقه حلزونی بندی: این شومیز به دلیل طراحی خاصی که در قسمت یقه آن صورت گرفته برای افرادی با شانه‌های پهن مناسب‌تر خواهد بود و برای ست کردن آن می‌توانید از دامن‌های کلوش کوتاه استفاده کنید.

خرید شومیز زنانه و دخترانه

در این بخش قصد داریم فاکتورهایی را که باید در انتخاب و خرید شومیز دخترانه و زنانه به آن‌ها توجه کنید را بیان کنیم.

  • اولین و مهم‌ترین نکته توجه به سایز و اندازه لباس متناسب با فیزیک بدن است.
  • توجه به هارمونی و تناسب رنگ شومیز با رنگ پوست شما؛ چنانچه می‌خواهید استایل شما بیشتر جلب توجه کند باید در انتخاب رنگ شومیز رنگی را انتخاب کنید که در تضاد با رنگ پوست شما باشد .
  • انتخاب جنس شومیز نیز امری سلیقه‌ای است اما حتما به فصلی که قصد استفاده از شومیز را دارید نیز توجه کنید.
  • اینکه شومیز شما ساده باشد یا طرح‌دار نیز کاملا بستگی به نظر شخصی شما دارد اما پیشنهاد ما این است که برای مجالس رسمی‌تر از شومیزهای ساده‌تر و بدون طرح استفاده کنید تا استایل شیک‌تری داشته باشید.
  • اگر شومیز انتخابی شما حریر است اصلا نگران بدن نما بودن آن نباشید زیرا برای این مسئله کافی است از یک تاپ کرم رنگ یا همرنگ شومیز در زیر لباس‌تان استفاده کنید.

جمع‌بندی

کلیه مطالبی که در این مقاله در خصوص شومیزهای ترند ۲۰۲۳ گفته شد برای این بود که شما عزیزانی که با دنیای مد سروکار دارید راحت‌تر و بهتر بتوانید شومیز موردنظر خود را انتخاب کنید و با آگاهی کامل از طرح‌ها و مدل‌های امروزی یک انتخاب فوق العاده رقم بزنید.

ما در این مقاله علاوه بر معرفی شومیزهای زنانه و دخترانه ترند ۲۰۲۳ نکاتی را نیز در خصوص انتخاب شومیز مطرح کردیم تا به اصولی‌ترین شکل ممکن بتوانید خرید خود را انجام دهید.

چنانچه هر کدام از انواع شومیزهای زنانه و دخترانه نظر شما را جلب کرده می‌توانید با اطمینان خاطر از کیفیت دوخت و پارچه انتخاب خود را با ما در میان بگذارید.

مجموعه ما بهترین‌ و جدیدترین‌های عرصه مد را برای شما عزیزان در نظر گرفته است پس با خیال آسوده در انتخاب و خرید شومیز زنانه یا دخترانه به ما اعتماد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *