مد و پوشاک

راهنمای انتخاب صند مناسب زنانه

در فصل تابستان اکثر افراد زمان خود را بیرون از خانه می گذرانند به همین منظور برای پیاده روی و یا قدم زدن باید کفش مناسبی پوشید. همچنین در کنار لباس های تابستانی تان نوعی صندل را انتخاب کنید که با تیپ شما مطابقت داشته باشد. ست کردن صندل و انتخاب مناسب و اصولی صندل زنانه مسئله مهمی است که با دانستن آن می توانید استایل منحصر به فردی را برای خود رقم بزنید. با شروع فصل گرما علاقه بانوان برای پوشیدن کفش های خنک مثل صندل افزایش می یابد.

صندل معمولا کفشی سبک است و باعث می شود پاهای شما در هوای گرم به خوبی نفس بکشد. قبل از خرید صندل زنانه بایستی به دو نکته مهم توجه کنید اینکه چه فعالیت هایی را قرار است با این کفش انجام دهید و دیگری اینکه در چه مکان هایی می خواهید صندل را بپوشید.

5 مدل از بهترین صندل های زنانه

  1. صندل بدون پاشنه و عروسکی:  طراحی این صندل زیبا را از کفش باله الهام گرفته اند. این صندل زنانه بسیار سبک بوده و در آن بخشی از روی پا مشخص است . بستن بعضی از این صندل ها با یک روبان صورت می گیرد و دارای جزئیات بسیار زیبا و ظریفی هستند. تطبیق پذیری این صندل بالا بوده چرا که می توان آن را  با اکثر لباس ها و پیراهن ها ست کرد
  2. صندل  بند دار:  انواعی از صندل های بند دارد وجود دارد که می توانید مطابق با نوع لباستان یکی از آن ها را انتخاب نمایید. صندل بند دار که بندهای نارک و ظریفی دارد برای مجلس مناسب است اما از صندل زنانه که بندهای پهن تری دارد می توان در روزمره از آن استفاده کرد.
  3.  صندل پاشنه دار: زمانی که قصد دارید صندل پشانه دار خریداری کنید حتما به میزان راحتی و ارتفاع پاشنه صندل دقت داشته باشید. راه رفتن با صندلی که پاشنه دارد به نسبت راه رفتن با کفش پاشنه بلند سخت تر می باشد.
  4. صندل لژدار:  صندل لژدار را می توان با لباس کژوال و پیراهن های دخترانه ای که ساده هستند ست کرد. راه رفتن با صندل لژدار بسیار آسان تر از راه رفتن با صندل پاشنه دار می باشد
  5. صندل پشت باز:  این مدل صندل زنانه در جشنواره مد سال پیش بسیار محوبیت پیدا کرد و طرفداران زیادی هم دارد. رویه این صندل ها به زیبایی گلدوزی شده و در استایل تابستانی می تواند رنگ و لعاب خاصی را ببخشد.

در تابستان چه مدل صندل زنانه را انتخاب کنیم؟

توجه به قوس صندل زنانه

صندل زنانه ای که انتخاب می کنید بایستی قوس کف پا را به خوبی پوشش دهد و از این بخش پا به درستی پشتیبانی کند. این مدل طراحی صندل سبب می شود از ایجاد خستگی در عضلات جلوگیری کند. علاوه بر این از احتمال گرفتگی و بروز تاول پیشگیری می نماید. صندل های مناسب و با کیفیت معمولا بخش میانی آن ها (کفی) در مقایسه با دیگر بخش های آن ضخامت بیشتری دارد در نتیجه آن بخش خالی کف پر می شود. صندل زنانه تابستانی بایستی به گونه ای باشد که تمام قسمت های پا یعنی کف و روی پا، پنجه ها و پاشنه را پوشش دهد و محافظت نماید.

وجود ضروری بند چرم

توجه کنید در هنگام خرید صندل زنانه یک بند چرم ضخیم حتما در پشت کفش باشد. این بند چرمی از حرکت پای شما به جلو و عقب جلوگیری می کند. پاها متشکل از 28 استخوان است که بزرگترین این استخوان در پشت پا قرار گرفته است. اگر این بند چرمی پشت صندل نباشد و دور استخوان قرار نگیرد پا درون صندل محکم نمی شود و فشار زیادی را به استخوان های دیگر وارد می کند. توجه داشته آن دسته از صندل های بند دار اگر بند زیادی داشته باشند فشار زیادی به پا وارد می گردد و موجب محدود شدن دامنه حرکتی پا می شود. پس در هنگام خرید دقت نمایید زیرا این بندها در طولانی مدت تاول و زخم را در پاها ایجاد می کند.

بزرگ بودن صندل زنانه به نسبت سایر کفش ها

کفش های تابستانی به خصوص صندل زنانه (Sandal) صندلی که قرار است انتخاب کنید باید در مقایسه با دیگر کفش های شما بزرگتر باشد چرا که در فصل گرما پاها از حد معمول خود کمی بزرگتر می شوند. گرمای هوا باعث می شود خون زیادی در بدن و به خصوص پاها جریان پیدا نماید. بنابراین شما بدر انتخاب صندل دقت کنید به طوری که به پاهایتان فشار وارد نشود و سبب اختلال جریان خون در این قسمت نگردد.

میزان ارتفاع صندل

به هیچ وجه ارتفاع صندل نباید بیشتر از چهار سانتی متر باشد. در تحقیقات انجام شده این عدد به دست آمده عدد مناسبی برای ارتفاع صندل است. این میزان ارتفاع صندل از فشار آمدن به پا ران و کمر جلوگیری می کند. صندل های پاشنه بلند موجب فشار زیادی به پاشنه های پا می شود. طبق تحقیقا صورت گرفته استفاده از کفش های پاشنه بلند فشار زیادی به مفصل زانو وارد می نماید و به آن ها آسیب می رساند. نکته دیگر اینکه پوشیدنکفش هایی که پاشنه های بلندی دارند باعث می شود به صورت برابر وزن بدن روی پاها تقسیم نشود. در نتیجه عضلات ساق پاها کوتاه تر شده و تاندون های آشیل ضخیم می گردد.

یک نکته مهم در صندل پاشنه دار این است که پاشنه صندل به کف پا فشار زیادی را وارد می کند که این فشار به پنجه پا منتقل می شود. از عوارض این فشار وارده به پا می توان به کمردرد، ایجاد انحراف در انگشتان پا، میخچه و تاول در کف پا اشاره کرد.

انعطاف صندل

برای پی بردن به اینکه صندلی که انتخاب کردید انعطاف دارد یا خیر نوک انگشت خود را در صندل قرار دهید و کف آن را روی یک سطح صاف فشار دهید سپس نوک پا را که درون صندل قرار دارد بلند کنید. این صندل باید در بخش میانی از انعطاف خوبی برخوردار باشد طوری که بخش جلوی صندل  باید به راحتی بالا بیاید. نکته اینجاست که قسمت میانی صندل باید ثابت بماند و زمانی که نوک صندل بالا می آید خم نشود. اگر هنگامی که نوک صندل بالا آمد دیگر بخش های صندل نیز خم شد نشان دهنده عدم انعطاف کفش است و از پا به خوبی پشتیبانی نمی کند درنتیجه با راه رفتن با آن شما را خسته می کند..

توجه به ساختار پا

یک نکته حائز اهمیت این است که در هنگام راه رفتن پا نباید به اطراف کند و باید ثابت بماند. برخی از کفش های پاشنه بلند به هیچ عنوان مناسب راه رفتن و پیاده روی نیستند و طراحان این کفش معمولا به زیبایی بیشتر از سلامت پا توجه می کنند.

نکات مخصوص بیماران دیابتی

بیماران دیابتی بهتر است از پوشیدن صندل زنانه خودداری نمیاند.احتمال ابتلا به جراخت و زخم پا در این بیماران بسیار بالا است و بهبودی این جراحات و زخم ها در آن ها به نسبت افراد سالم دیرتر اتفاق می افتد. شاید بیماران دیابتی بتوانند صندل مخصوص به خود را پیدا کنند که از بروز هرگونه زخم جلوگیری کند.

وجود زیره نرم در صندل

در هنگام خرید صندل زنانه باید دقت کنید زیره آن نرم باشد زیرا اگر از زیره سفتی برخوردار باشد که قابلیت انعطاف نداشته باشد درد بسیاری را در پا ایجاد می کند. انعطاف پذیری صندل و زیره آن موجب راحتی است و از ایجاد هرگونه آسیب جلوگیری می کند.

خاصیت عرق گیری

در انتخاب صندل زنانه جنس فاکتور بسیار مهمی است. صندل هایی که جنس آن ها چرم است علاوه بر زیبایی و ماندگاری بالایی که دارند یک مزیت خوب آن ها خاصیت عرق گیری آن ها است. این مدل از صندل ها با چرم مصنوعی ساخته می شوند. در صورتی که در شرایط مناسب از آن ها نگهداری شود با وجود اینکه ارزان هستند اما می توانند با چرم طبیعی برابری کنند.

دیگر نکات اساسی در رابطه با صندل

  • دقت کنید در استفاده از صندل های لاانگشتی به دلیل اینکه بین دو انشگت پا صندل قرار می گیرد می تواند مشکلاتی را مثل عفونت و قارچ بین انگشتان پا ایجاد کند.
  • صندل زنانه تابستانی مناسب پیاده روی های طولانی نیستند.
  • در هنگام رانندگی بهتر است از صندل سفت که انعطاف کمی دارد استفاده نکنید.
  • چنانچه هنگام پوشیدن صندل از جوراب استفاده نمایید از ایجاد زخم و عفونت در پا جلوگیری می کند.
  • انتخاب صندل باید به گونه ای باشد که پاها در آن راحت باشند بنابراین نه باید خیلی تنگ باشد و نه خیلی گشاد.
  • اگر می خواهید صندل اسپرت و ورزشی را خریداری کنید حتما باید دقت داشته باشید علاوه بر نرم بودن زیره آن زیره آن  در برابر ضربات از استحکام کافی برخوردار باشد.
  • چنانچه به دنبال خرید صندل هایی هستید که دارای بند یا سگک هستند باید دقت کنید بندها و سگک های آن از قابلیت تنظیم شدن برخوردار باشند تا در مواقع لزوم بتوانید آن ها را تنظیم نمایید.

ضدعفونی کردن پاها

در نظر داشته باشید که بعد از استفاده از صندل‌ بایستی پاهای خود را به خوبی بشویید و ضدعفونی نمایید. صندل ها به دلیل باز بودن می توانند  نفوذ میکروب و باکتری به پاها را افزایش دهند. تا جایی که امکان دارد بهتر است در هنگام رانندگی صندل را با کفش دیگری تعویض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *