مد و پوشاک

بررسی انواع کلاه زنانه

بعید است زنی وجود داشته باشد که با استفاده از کلاه زنانه، فوق العاده به نظر نرسد. کلاه زنانه در سال های اخیر بخشی از سبک پوشش بانوان را تشکیل داده است. این به شما بستگی دارد که بفهمید کدام مدل از مدل‌های کلاه زنانه برای شکل سر، فرم صورت و بله، حتی فرم بدن شما بهترین انتخاب است.

با توجه به اینکه انواع مختلفی از کلاه ها در بازار وجود دارد، بنابراین هیچ کمبودی از نظر رنگ ها و سبک ها وجود ندارد. اگر فکر می کنید کلاه فقط برای گرم نگه داشتن سرتان در زمستان یا دور نگه داشتن آفتاب از چشمانتان در تابستان است، اشتباه می کنید!

مدل های کلاه زنانه

متخصصان کلاه، کلاه های خود را به صورت میلیاردی خریداری می کنند، زیرا نه تنها انتخاب های زیادی وجود دارد، بلکه افراد خبره ای نیز وجود دارند که به شما آموزش می دهند که کدام مدل کلاه زنانه کاملاً مناسب شما است. اگر در منطقه خود از این افراد خبره و متخصص در انتخاب کلاه ندارید، ناراحت نباشید. ما در این مقاله همه چیز در مورد انواع کلاه زنانه که امروزه محبوب و پرطرفدار هستند را آموزش می دهیم. بنابراین، کلاه های شیک خود را نگه دارید، و بیایید شروع کنیم!

کلاه زنانه آفتابی

در حالی که از فعالیت های خارج از منزل لذت می برید و در همین هنگام که سعی می کنید موها، صورت و گردن خود را در برابر پرتوهای فرابنفش نور خورشید محافظت کنید، باید حتماً یک کلاه آفتابگیر بزرگ با لبه های پهن در اطراف انتخاب کنید که شما را در سایه و دور از مضرات این پرتوها قرار دهد.

باغبانی، گشت و گذار در آب و هوای آفتابی، پیاده روی، یا بازدید از ساحل یا دریاچه، همگی مستلزم استفاده از یک کلاه آفتابی محافظ، با نام مستعار، «کلاه صحرایی» یا «کلاه فلاپی» هستند. کلاهی با رنگ روشن مانند سفید، بژ، قهوه ای مایل به زرد یا هر رنگ پاستلی انتخاب کنید. این رنگ ها اشعه های خورشید را منعکس می کنند و باعث می شوند شما با این کلاه زنانه آفتابی نسبت به کلاه های تیره احساس خنکی بیشتری داشته باشید.

کلاه زنانه فدورا

وقتی به هر دلیلی حوصله رسیدگی به موهای تان را نداشته اید، اگر به فکر استفاده از کلاه برای پنهان کردن موهای تان هستید، کلاه زنانه فدورا بهترین انتخاب نیست! این کلاه‌های لبه‌دار منحنی با تاج‌های فرورفته برای جلب توجه به مدل موهای شما طراحی شده‌اند، نه اینکه از میزان توجه به آنها کم کنند.

وقتی می‌خواهید تمام نگاه‌ها را بر روی طره گیسوی زیبای خود متمرکز کنید، اما در عین حال پوششی استایلی روی سر با رگه‌ای از مردانگی ارائه دهید، یک فدورا می‌تواند کارساز باشد. کلاهی را انتخاب کنید که چین های آن به شکل الماس یا اشک باشد و موهای بلند خود را رها کنید تا کمی تعادل زنانه به آن اضافه شود.

کلاه زنانه بِرِت

کلاه زنانه برت شکل گرد مشخصی با تاجی تخت دارند و اغلب از مواد بافته شده ای مانند پشم، نمد، پنبه قلاب بافی یا الیاف مصنوعی ساخته می شوند. برت هم بین مردان و هم زنان طرفدار دارد و از قرن نوزدهم با فرهنگ فرانسوی و اسپانیایی پیوند خورده است. کلاه برت بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از لباس های نظامی در سراسر جهان نیز هست و به دلیل استفاده توسط شخصیت های نمادینی مانند چه گوارا، انقلابی آرژانتینی، به خوبی شناخته شده است.

نکته جالب در مورد مدل های کلاه زنانه برت برای خانم ها این است که می توانید از بین رنگ ها و مواد اولیه مختلف این نوع کلاه، آنچه مدنظر خودتان است را انتخاب کنید. کلاه را هر طور که می خواهید روی سر خود قرار دهید، اما معمولاً با شیب به پهلو پوشیده می شود. بسته به عمق ناحیه گنبدی، ممکن است بتوانید موهای خود را زیر آن جمع کنید که این گزینه ای مفید برای حالت دادن به موهایتان نیز هست.

کلاه کابوی زنانه

کلاه‌های گاوچران با لبه‌های بلند و لبه‌دار در قاره آمریکا رایج‌تر هستند، اما لازم نیست که برای لذت بردن از پوشیدن کلاه‌های کابوی، یک گاوباز یا گاوچران باشید. به هر حال، زنان با اعتماد به نفس از پوشیدن کلاه گاوچران برای نشان دادن قدردانی خود از غرب وحشی تردید نخواهند کرد!

کلاه های کابوی مواد مختلفی دارند، اما سنتی ترین مدل ها اغلب با نمد بر پایه خز ساخته می شوند. اگر ظاهر کلاه کابوی زنانه را دوست دارید اما احساس سنگینی یک کلاه کابوی کامل را نمی‌خواهید، به راحتی نسخه‌های مبتنی بر نی یا اکریلیک آن را پیدا خواهید کرد که روی سرتان سبک‌تر می‌شوند. مزیت انتخاب مواد مصنوعی یا طبیعی این است که گزینه های رنگی بسیار بیشتری خواهید داشت.

کلاه زنانه بانی

اگر می‌خواهید در یک روز سرد، گرم بمانید، کلاه زنانه بانی از انواع کلاه‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. از آنجایی که کلاه بانی معمولاً از پشم یا سایر مواد مصنوعی ساخته می شود، آنها را در مجموعه ای متنوع از رنگ ها خواهید یافت.

می‌توانید با هر لباسی کلاه زنانه بانی را ست کرده و بپوشید (این بخشی از جذابیت آن‌ها است)، اما با لباس‌های غیررسمی یا یک شلوار جین بهتر به نظر می‌رسند. ماهیگیران، کارگران و شکارچی‌ها اغلب بانی می‌پوشند، بنابراین اگر زنی هستید که بدش نمی‌آید کمی شبیه یک پسر بچه به نظر برسد، این کلاه‌ها را دوست خواهید داشت!

کلاه بیسبال زنانه

اگر به دنبال مدل کلاهی هستید که راهی سریع و معمولی برای پوشاندن موهایتان یا دور نگه داشتن آن از صورت و گردن در طول فعالیت های ورزشی ارائه کند، کلاه بیسبال بهترین گزینه شماست.

این کلاه نرم دارای قسمت تاج گرد و منقاری بلند در جلو است تا نور خورشید را از چشم شما دور نگه دارد. اغلب سوراخ‌های کوچکی وجود دارد که با روکش‌های فلزی پوشانده شده‌اند که تهویه بیشتری را در بالای سر ایجاد می‌کنند، بنابراین خنک‌تر از انواع دیگر کلاه‌های زنانه هستند.

کلاه های بیس بال برای همه سایزها مناسب هستند. زنانی که دوست دارند موهای خود را به صورت دم اسبی ببندند یا آنها را ببافند، از سوراخ کوچکی که در پشت ایجاد شده است، قدردانی می کنند، جایی که دم اسبی موهای شان به راحتی می تواند از بین آن سر بخورد و راحت آویزان شود.

کلاه بوکت

یکی از بهترین چیزها در مورد کلاه بوکت زنانه یا کلاه سطلی این است که قابل تاکردن و حتی مچاله شدن است و همین موضوع آن را به کلاه کاربردی مناسبی برای سفر یا نگهداری در کیف تبدیل کرده است. کلاه های سطلی معمولاً از پارچه های پنبه ای سنگین ساخته می شوند (گاهی اوقات با روزنه هایی که برای تهویه بیشتر در آن دوخته می شود) و در هر رنگ و طرحی وجود دارد.

کلاه‌های بوکت می‌توانند لبه‌های باریک یا پهن و یا لبه‌های صاف داشته باشند و بسته به عمق بخش سطل/تاج، می‌توانید موهای خود را طوری در زیر آن قرار دهید که انگار همه موها را در بالای سر شینیون کرده اید.

کلاه نیوزبوی زنانه

کلاه‌های نیوزبوی یا (کلاه روزنامه فروش) طراحی جالب و جوان‌پسندی دارند، پیچشی بین کلاه‌های کلاسیک و کلاه بیسبال. اگر موهای بلندی دارید، قسمت تاج پوفی آن برای قرار دادن موها در زیر کلاه بسیار مناسب است و لبه بلند جلوی آن حالت زیبایی را به شما می‌دهد.

می‌توانید کلاه‌های روزنامه‌فروش را در رنگ‌ها، الگوها و بافت‌های مختلف پیدا کنید. نیوزبوی ها کلاه مناسبی برای هر آب و هوایی هستند زیرا در زمستان گرما را حفظ می کنند و در تابستان به شما کمک می کنند تا چشمان تان را از نور خورشید محافظت کنید. اکثر کلاه‌های روزنامه‌فروش سنتی اغلب دارای یک گیره یا دکمه کوچک هستند که لبه آن را به بدنه جلویی متصل می‌کند.

کلاه زنانه ویزور

کلاه ویزور زنانه انتخابی عالی برای خانم هایی است که به دنبال محافظت از چشم و صورت در برابر آفتاب هستند. لبه جلوی بلند و قسمت تاج کاملا باز (فکر کنید کلاه بیسبال روباز) به این نوع کلاه حس ورزشی متمایز می بخشد و برای استفاده با مدل های موی بلند، دم اسبی، گره های بالا و سایر مدل های موی پف دار مناسب است.

کلاه های ویزور معمولاً با مواد سبک وزن و قابل تنفس ساخته می شوند و اغلب دارای نواری در زیر لبه برای جذب عرق هستند.

کلاه عمامه ای زنانه (توربان)

نکته شگفت‌انگیز در مورد توربان این است که می‌توانید آن‌ها را از قبل تهیه کرده‌ یا می‌توانید با روسری مستطیلی یا روسری مربعی مورد علاقه خود یکی از آن‌ها را بسازید.

در حالی که توربان معمولاً با زنانی مرتبط است که می‌خواهند موهای خود را بپوشانند، به عنوان نوعی از بهداشت شخصی در فرهنگ‌هایی که معتقدند میکروب‌ها و باکتری‌های مضر می‌توانند از طریق مو منتقل شوند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. توربان ها در مجموعه ای از رنگ ها و پارچه ها موجود بوده و از طرح های ساده و ارزان تا طرح های ظریف و استادانه یافت می شوند.

کلاه بُنِت

کلاه زنانه بُنِت، کلاهی سبک و دارای لبه های بسیار بلندی است که به سمت جلو بیرون می آیند و بخش های جانبی آن به سمت پایین کشیده می شوند و گوش ها را می پوشانند. از آنجایی که قسمت تاج تاج عمیق نیست، خانم‌هایی که موهای بلند دارند باید آن‌ها را جمع نکنند، معمولاً با موهایی به صورت بافتنی یا دم اسبی استفاده می شود.

کلاه زنانه کلوش

کلاه‌های کلوش زنانه مدل‌های اصلی کلاه برای کسانی هستند که می‌خواهند از پوشش‌های سر «دخترانه» استفاده کنند. انحنای نرم و زنگوله شکل ناحیه تاج (کلمه فرانسوی زنگوله به معنی کلوش است) و لبه کوتاه آن برای اکثر خانم ها، صرف نظر از طول مو، جذاب است.

کلاه های کلوش اغلب دارای روبان های ضخیم یا سایر اکسسوری های ظریف هستند که دور تاج را زینت می دهند و زنانگی بیشتری به شکل کلی کلاه می بخشند.

جمع بندی

سبک های مختلف کلاه اغلب با جنسیت، موقعیت اجتماعی و سن مرتبط است. در طول تاریخ از کلاه برای زیباتر کردن ظاهر لباس استفاده شده است.

علاوه بر اینکه کلاه یک اکسسوری کلاسیک است، وظیفه محافظت از پوست و چشم در برابر نور خورشید را نیز بر عهده داشت. با ظهور عینک آفتابی، بیشتر خانم ها کلاه خود را با عینک آفتابی جایگزین کردند.

یک نکته در استفاده از کلاه زنانه نحوه پوشیدن کلاه است. پوشیدن کلاه تنگ باعث انسداد خون در پوست سر می شود. از طرفی ممکن است کاهش الگوی رشد مو نیز رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *