مد و پوشاک

انواع استایل لباس زنانه

وقتی که لباس‌های مورد علاقه‌یمان را می‌پوشیم احساس اطمینان، قدرت، زیبایی و مهم‌تر از همه احساس شادی خواهیم کرد. یک استایل لباس زنانه شامل تمام پوشیدنی‌های ما از کفش شما تا کیف و حتی ساعت شما هم می‌شود. همه استایل خاصی در پوشیدن لباس دارند. حتی افرادی که می‌گویند برایشان مهم نیست چه لباسی بپوشند نیز هر روز صبح لباس‌هایی می‌پوشند که چیزهای زیادی درباره‌ی آن‌ها می‌گوید. فشن و استایل لباس‌هایی که می‌پوشیم هویت ظاهری ما را شکل می‌دهند و از آن نباید غافل شد.

دانستن استایل‌های مختلف لباس این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم در شرایط مختلف لباس‌های جذاب و مناسب بپوشیم. البته ما در مقاله‌های دیگر ی مدل‌های روزمانتو تابستانی و لباس ساحلی را پوشش داده‌ایم که به شما در انتخاب لباس‌های مناسب تابستان نیز کمک می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا در ادامه‌ی این مقاله در با انواع استایل لباس زنانه بیشتر آشنا بشویم.

استایل کژوال (Casual)

استایل کژوال از آن سبک از پوشاک است که در بیش از همه با هدف راحتی انتخاب می‌شود. در اصل استایل کژوال ترکیبی از سادگی و ظرافت است. این استایل ساده طرفداران بسیاری نیز دارد. لباس‌هایی ساده، سبک و راحت که ساختارشکن نیستند ولی برای کارهای روزانه و عادی بسیار مناسب هستند. گاهی یک تیشرت ساده‌ی سفید و یک شلوار مشکی ساده نمادی از این استایل است. از اکسسوری‌های کمی برای این استایل استفاده می‌شود و معمولاً آن‌ها نیز ساده هستند.

انواع استایل لباس زنانه

استایل اداری (Office)

فرقی نمی‌کند در کجای دنیا باشید، لباس با استایل اداری باید همیشه اتو کشیده و تمیز باشد. لباس‌هایی که عکس، نوشته و پارگی دارند معمولاً در این استایل پذیرفته شده نیستند. این استایل در همه جا شامل کفش‌های رسمی، شلوار غیر چسبان گاهی یک ساعت و البته در ایران شامل مانتو و مقنعه می‌شود. البته در فضاهای مدرن‌تر روسری و شال‌های رسمی هم به جایمقنعه استفاده می‌شود. ولی همانطور که گفته شد لباس‌هایی ساده، تمیز و مرتب به همراه اکسسوری‌هایی در حد معقول این استایل را تشکیل می‌دهد. اغلب لباس‌ها در این استایل دارای رنگ‌های تیره هستند یا از رنگ‌های روشنی مثل کرمی، سفید سدری و … استفاده می‌شود.

انواع استایل لباس زنانه استایل اداری
استایل لباس زنانه‌ی اداری

استایل وینتیج (Vintage)

وینتیج سبکی جذاب است که از استایل لباس‌های ده‌های گذشته الگو بردای شده است. در اصل لباس‌هایی که داری طراحی و دوختی از قرن بیستم میلادی هستند را وینتیج می‌گویند. از این سبک گاهی با عنوان استایل رترو (Retro) نیز نام برده می‌شود. اکثر خانم‌هایی که به این استایل علاقه دارند از این سبک در میهمانی‌ها و دورهمی‌ها استفاده می‌کنند.

استایل لباس زنانه وینتیج

استایل بوهمین (Bohemian)

اگر بخواهیم استایل لباس‌های بوهمین یا به اختصار بوهو(Boho) را توضیح دهیم شاید بهترین توضیح این باشد که این سبک از لباس‌های غیر سنتی و ساختار شکنی که هیپی‌ها در دهه‌ی هفتاد میلادی می‌پوشیند الگو گرفته است. لباس‌هایی تقریباً هنری با بافت و دوخت خاص. موهای بلند و استفاده از اکسسوری‌های خاص و دست‌ساز در این سبک خیلی رایج است. این سبک نیز در مراسمات و مهمانی‌ها طرفدارن خاص خود را دارد.

انواع استایل های لباس زنانه

استایل گاثیک (Gothic)

استایل لباس‌های گاثیک یا گاث در اصل از خرده‌فرهنگ گاثنشات گرفته است. هویت اصلی این سبک از پوشاک رنگ سیاه و تیره است. حتی گاهی به جز پوشاک و موی سیاه از آرایش و رژ لب سیاه نیز در این سبک استفاده می‌شود. گاثیک یکی از خاص‌ترین انواع استایل لباس زنانه است که حتی در بین مردان نیز طرفداران خاص خود را دادر. گاهی این استایل را استایل خون‌آشام‌ها هم خطاب می‌کنند. 

انواع استایل های زنانه

استایل تام‌بوی (Tomboy)

وقتی که از لباس‌هایی با سبک پسرانه استفاده کنیم مثلاً سویشرت، تیشرت و شلوارهای پسرانه بپوشیم آنوقت به این سبک ما اصطلاحاً تامبوی گفته می‌شود. تامبوی یکی از جذاب‌ترین انواع استایل لباس زنانه است. در این سبک در اصل دخترهایی که سعی می‌کنند که بیش از اینکه لباس‌هایشان دخترانه باشد، پسرانه به نظر برسد استایل تامبوی دارند. گاهی این لباس‌ها گشاد هستند و رنگ‌های شاد دخترانه ندارند.

استایل های لباس زنانه تام‌بوی

استایل ارتشی (Military)

همانطوری که از نام این استایل یا سبک مشخص است در این سبک از لباس‌هایی استفاده می‌شود که پارچه‌هایی با رنگ ارتشی، خاکی یا پلنگی دارند. لباس‌هایی که جیب‌های زیادی دارند، راحت هستند و جنس محکی دارند. این سبک از استایل لباس زنانه در کمپینگ و مسافرت نیز طرفداران زیادی دارد. 

انواع استایل لباس زنانه

استایل لولیتا (Lolita)

این استایل از لباس‌های زنانه به استایل گفته می‌شود که یک دختر یا خانم جوان لباس‌های دخترانه و بچگانه بپوشد. این استایل برای دخترهای نزدیک به بیست سال خیلی جذاب و جالب خواهد بود. آستین‌های پف پفی، روسری یا تل‌های جذاب، جوراب‌های طرح‌دار، لباس‌های رنگی و دستکش از نشانه‌های این سبک است.

استایل راکر (Rocker)

استایل راکر نشانه‌هایی دارد مثل ژاکت‌های چرم و مشکی، شلوارهای پاره شده و لباس‌هایی که اغلب تنگ و چسبان هستند و گاهی سایز کوچکتر دارند. این سبک از خواننده‌های سبک راک الگو گرفته‌اند و طرفداران زیادی دارد. اکثر لباس‌ها در این سبک سیاه هستند و رنگ تیره دارند. گاهی طرح و نوشته‌هایی از خواننده‌های این سبک نیز در لباس‌های این استایل دیده می‌شود. استایلی جذاب که برای محیط‌های مختلف کاربردی و مناسب است.

انواع استایل لباس زنانه

استایل لباس زنانه کلاسیک (classic)

یکی از رایج‌ترین انواع استایل لباس زبانه استایل کلاسیک است. استایل لباس زنانه‌ی کلاسیک حس راحتی، ظرافت و لوکس بودن دارد. این استایل دوخت منظم، بی‌عیب و نقص و تمیزی دارد و برش‌های لباس اکثراً صاف و مستقیم است. استایل کلاسیک از مد نمی‌افتد. اگر این سبک از لباس را بپوشید در اصل ظرافت و سادگی را در لباس‌های خود به نمایش گذاشته‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *