مد و پوشاک

انتخاب رنگ لباس بر اساس رنگ پوست

لباس زنانه

یکی از بارز ترین نکاتی که در حین خرید لباس به آن توجه می کنیم،  رنگ لباس است. این نکته برای خرید لباس زنانه برای عروسی و مجلس هایی مثل تولد مهم تر می شود ،  پس شما باید در ابتدا رنگ پوست خود را به خوبی بشناسید سپس یک یا چند رنگ مناسب با آن را برای خرید لباس زنانه تان انتخاب کنید.

این جمله را حتما شنیده اید که می گویند این رنگ به من  نمی آید!! اما این جمله در واقع چه معنی دارد؟ وقتی می گوییم یک رنگ به ما نمی آید یعنی با رنگ پوست ما سازگار نیست مثلا ممکن است پوست ما را تیره تر نشان دهد. برای همه ما مهم است که زیبا به نظر بیایم پس با یک انتخاب درست برای لباس های مان می توان جذاب و زیبایی را در خودمان ثابت کنیم.

انتخاب رنگ درست براساس رنگ پوست یکی از راز های شیک پوشی است و تحسین اطرافیان را به دنبال دارد. با ما همراه باشید تا انتخاب رنگ اصولی را به شما آموزش دهیم و شما را یک قدم به شیک پوشی و جذابیت نزدیک کنیم. پوست شما سرد است یا گرم ؟ چه رنگی برازنده شما است ؟  برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

چگونه رنگ پوست مان را بشناسیم ؟

  احتمالا برای شماهم پیش آمده که خواهر یا دوستتان یک مانتو  یا پیرهن به رنگی روشن مثل آبی خریده باشد و وقتی آن را به تن می کند با موجی از استقبال و تحسین از سوی دیگران مواجه می شود،  آن قدر که شماهم مشتاق می شوید تا برای خرید یک پیراهن با آن رنگ اقدام کنید ولی وقتی شما آن را یقه تن می کنید ،  با آن زیبایی مواجه نمی شوید و این باعث احساس سرخوردگی شما می شود و حتی ممکن است اعتماد به نفس تان را هم کم کند. اما نگران نباشید شما هنوز هم جذاب و زیبا هستید ولی انتخاب اشتباهی داشته اید که شما را کمی ناامید کرده است.رنگ پوستتان را بشناسید.

 مقدمه برای تعیین رنگ پوست برای تعیین رنگ پوست در ابتدا باید پوست صورتتان را به مدت ۱۵تا ۳۰ دقیقه بشویید و صبر کنید تا قرمزی بعد از شست و شو از بین برود. برای شناخت و تشخیص رنگ پوست باید رنگ طبیعی پوستتان را بسنجید.

بعد از تمیز شدن پوست،  در زیر نور طبیعی بایستید و رنگ پوستتان را در زیر نور مصنوعی مثل چراغ قوه نسنجید زیرا رنگ پوست را تغییر می دهد. همچنین عواملی مثل مصرف بعضی دارد ها و اشعه نور آفتاب می تواند باعث تغییر رنگ پوست شود.   

سرد و گرم بودن رنگ پوست

  ۱-رنگ های پوست به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شود یکی از روش ها به این صورت است که یک عدد کاغذ سفید را کنار صورت خود قرار دهید و سعی کنید رنگ پوست خود را با آن مقایسه کنید اگر رنگ پوست  ته رنگی از زرد و قهوه ای و… دارد شما هم جز افرادی هستید که  رنگ پوست شان گرم است ولی اگر  ته رنگی از صورتی و گلبهی را در پوست خود می بینید رنگ پوست شما جز دسته رنگ پوست های سرد است.  البته اگر رنگ پوستتان به صورتی یا زرد نزدیک نبود بلکه ته رنگی از خاکستری داشت بدانید رنگ پوست شما جز دسته خنثی است.

چند نکته در این باره وجود دارید یک اینکه این روش در افرادی که پوست شان لک و مک دارد و یا به دلایل هورمونی در زنان  صورتشان قرمز است، مناسب نیست  و برای این افراد پیشنهاد می شود  که مقایسه را با پوست ناحیه سینه و گردن شان انجام دهند.

۲- روش دوم برای تعیین رنگ پوستتان هم وجود دارد ولی باید پوست روی آرنج ، شقیقه و دست بسیار نازک باشد تا رگ های تان معلوم باشد و نزدیک به سطح . پس اگر رنگ پوستتان روشن و واضح است  می توان از طریق رگ ها رنگ پوستتان را فهمید:

اگر  رنگ رگ های تان زیتونی یا سبز رنگ است پس رنگ پوست شما را جز دسته رنگ های گرم قرار می دهیم.

اگر رگ های تان به رنگ آبی است پس شما دارای پوستی به رنگ های سرد هستید.

اگر نمی توانید رنگ درستی را تشخیص دهید و یا مخلوطی از هردو را می بینید پس رنگ وست شما خنثی است.

۳-یکی دیگر روش ها که به شما در تشخیص رنگ پوستتان و در نهایت در انتخاب لباس زنانه مناسب کمک می کند، استفاده از زیور الات است. شما به دو گردنبند که یکی طلای سفید است و دیگری طلای زرد نیاز دارید. به نوبت آنها را به گردنتان بیاویزید  اگرطلای زرد را برای پوستتان زیبا تر و مناسب تر دیدید رنگ پوست شما گرم است ولی اگر  طلای سفید برای پوست شما برازنده تر بود و جذابیت بیشتر برروی پوستتان داشت پس  رنگ پوستتان جز دسته رنگ های سرد است.

۴- روش بعدی با واکنش در برابر نور آفتاب رنگ پوستتان را تشخیص می هید. افرادی با رنگ پوست گرم اگر در معرض نور آفتاب قرار گیرند  نمی سوزند بلکه برنزه می شوند ولی در افرادی که رنگ پوست شان سرد است با قرار گیری در زیر نور آفتاب پوست شان  آفتاب سوخته می شود. به دنبال این روش اگر شما در حین آفتاب سوختگی دچار دردو پوستتان متورم می شود پس جز دسته رنگ سرد ولی اگر پوستان دربرابر آفتاب واکنش دردناکی ندارد به گونه ای که اصلا متوجه این آفتاب سوختگی نمی شوید پس پوست شما گرم است.

براساس رنگ پوست تان لباس زنانه  هماهنگ انتخاب کنید

این جمله به این معنی نیست که فقط از چند رنگ محدود در استایل تان استفاده کنید زیرا در این صورت همه لباس های شما رنگ های تکراری خواهند داشت، بلکه منظور ما این است که  رنگ های دیگر را هم در کنار رنگ های مناسب پوست تان استفاده کنید. در این صورت به سادگی لباس زنانه مناسب را انتخاب می کنید تاهم لباس ها تکراری نباشد وهم پوست شما به زیبایی جلوه کند.

برای رنگ پوست گرم چه رنگ های مناسب است؟  بهترین انتخاب برای افرادی با رنگ پوست گرم، رنگ های طبیعی است مثل هلویی،نارنجی،قرمز، طلایی،زرد و کهربایی . واگر این رنگ های  گرم را دوست ندارید  رنگ های سردی که تنی از رنگ های گرم را دارد مثل ارغوانی،بنفش و زیتونی را استفاده کنید.

رنگ های خنثی هاهم  می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد مثل خاکستری مایل به قهوه ای یا کرمی را استفاده کنید. البته از رنگ های جیغ مثل یاقوتی یا آبی یخی استفاده نکنی چون  شما را بی روح نشان می دهد.

با رنگ پوست سرد چه رنگ هایی بپوشیم؟ از جمله رنگ هایی که برای پوست شما بهترین انتخاب است  رنگ هایی چون آبی روشن، بنفش، زمردی  هستند ولی از رنگ هایی چون صورتی،آبی یخی،زرد کمرنگ و قرمز روشن هم می توانید استفاده کنید.

رنگ های خنثی هم می تواند برای شما مناسب باشد از جمله رنگ خاکستری   ،سورمه و سفید می توانند انتخاب شما برای لباس زنانه باشد. از رنگ هایی مثل زرد پررنگ، گوجه ای و رنگ نارنجی  هرگز استفاده نکنید چون برای پوست شما مناسب نیست.

 افراد با رنگ پوست خنثی چه انتخابی برای رنگ لباس زنانه شان داشته باشند؟شما جز دسته افرادی هستید که همیشه این جمله را شنیده < هرچی بپوشی بهت میاد > در واقع همه رنگ ها  برای افراد با رنگ پوست خنثی  مناسب است ولی بهتر است رنگ هایی پخته تر و تیره را به جای رنگ های روشن انتخاب کنید.

 از جمله رنگ های مناسب پوست شما می توان به سبز یشمی، زرد، آبی پخته ،صورتی چرک ،کرم، خاکستری ،سیاه و نسکافه ای  باشند که به پوست تان می آید و برای آن مناسب است.

رنگ قرمز برای پوست شما فوق العاده خواهد بود و افراد با رنگ پوست خنثی حتما چند دست لباس زنانه به رنگ قرمز را در کمد خود باید داشته باشند . در عوض از  رنگ ها جیغ مثل بنفش فسفری  یا آبی کاربنی برای تان مناسب نیست چون خنثی بودن رنگ پوست تان را تشدید می کند.

 رنگ هایی که مشترک است و برای شما با هر نوع رنگ پوستی می تواند گزینه خوبی باشد: تعداد کمی از رنگ ها هستند که  به هر رنگ پوستی که دارید سازگار خواهد بود  در واقع اگر از یک لباس زنانه خوشت تان آمد که رنگی مناسب رنگ پوست تان را نداشت  ولی این رنگ های مشترک را داشت پس می تواند انتخاب شما برای خرید لباس زنانه تان باشد. از جمله این رنگ ها سفید است که با همه نوع طیف رنگی پوستی سازگاری دارند و گزینه بسیار خوبی برای ست کردن با مابقی رنگ ها هم به شمار می رود.  از دیگر مورد های این رنگ های مشترک  قرمز روشن ،آبی روشن ،سبز روشن و حتی صورتی روشن است که در بعضی از مواقع می تواند انتخاب خوبی برای تان باشد.

 اتخاب با شماست اگر دوست دارید رنگ پوست تان از مقدار طبیعی اش تیره تر به نظر بیاید  از رنگ هایی مثل  بنفش بادمجانی در اتخاب لباس زنانه تان استفاده کنید  و اگر دوست دارید پوستتان کمی روشن تر به نظر بیاید سفید و حتی در مواقعی کرمی می تواند برای تان مناسب باشد.

 رنگ های فصلی برای لباس زنانه

 در ابتدا به این اشاره کردیم کهاگر می خواهید لباس های تکراری و تنها در چند طیف رنگی نداشته باشید و زیبایی پوست تان را هم چنان حفظ کنید تنها لازم است که آن لباس زنانه ها با رنگ مناسب پوستتان را با سایر رنگ و لباس ها ست کنید تا لباس های تان هم تکراری نباشد هم جذاب تر دیده شود. از جمله مواردی که در انتخاب این رنگ های جانبی می توان به آن اشاره کرد باتوجه به فصل است که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد.

برای بهار :  لباس هایی با رنگ های زرد و نارنجی مثل آجری  و هلویی را انتخاب کنید.

برای تابستان :  رنک های مثل آبی کمرنگ و یاسی که  ته رنگ ملایمی از گلبهی دارند  را می توانید انتخاب کنید. سعی کنید از رنگ های خنک و ملایم  بیشتر استفاده کنید تا رنگ های تند.

برای پاییز: پیشنههاد ما رنگ های تیره و گرم مثل نسکافه ای ،بژ، سبز و گوجه ای است.

برای زمستان: برای این فصل سرد و برفی  ما به شما رنگ هایی با ته رنگ آبی و یا رنگ های شارپ را  که شامل سیاه، سفید و آبی نفتی است را پیشنهاد می کنیم.

کلام آخر

انتخاب لباس زنانه براساس رنگ پوست

در این مقاله سعی ما براین بود که در ابتدا شما را برای تشخیص رنگ پوست تان همراهی کنیم سپس رنگ های مناسب را برای شما معرفی کنیم تا برای انتخاب لباس زنانه یک قدم پیش رفته باشید و از هر زمان دیگری شیک پوش تر و آگاهانه تر خرید کنید.

 در آخر  باید بدانید انتخاب با شماست و با هر خرید هوشمندانه تان شما از قبل زیبا و جذاب تر دیده خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *