مد و پوشاک

استایل بوهو

بدون شک، تیپ و استایل از دسته مسائل و مواردی می باشد که عموم مردم با آن سر و کار دارند. همانطور که می دانید بحث مد از گذشته تا به امروز اهمیت بسیاری را به خود اختصاص داده و می توان آن را به عنوان یکی از مهم ترین و حائز اهمیت ترین مسائلی که افراد به آن توجه دارند معرفی کرد. اکثر افراد و یا بهتر است بگوییم عموم مردم برای انتخاب نوع پوشش و همچنین استایل خود از مد پیروی می کنند. مد توسط افرادی که در این رشته تحصیل کرده و به موفقیت رسیده اند طراحی شده و سپس در زمان بسیار کوتاهی مورد توجه افراد قرار می گیرد. اما در این بین برخی افراد بر این باورند که مد باید تحت پیروی انسان باشد، نه اینکه انسان را تحت پیروی خود قرار دهد.

بی شک تا به امروز مراسم های مهمی که سلبریتی ها در آن حضور دارند را مشاهده کرده و با دیدن نوع پوشش و استایل برخی سلبریتی ها متعجب شده اید!  شاید با دیدن تیپ سلبریتی ها به این موضوع فکر کنید که طراح لباس آن سلبریتی یک فرد بی سواد و بی سلیقه می باشد که حتی ذره ای معنا مد را درک نکرده و استایلی بدون توجه به قواعد مهم پوشش طراحی کرده است. اما شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید این نوع تیپ و استایل را که اجزا آن هیچ همخوانی با یکدیگر نداشته و در اکثر مواقع جلوه چندان مطلوبی را به خود اختصاص نمی دهند، استایل بوهو می نامند. ست بوهو از پوشش های بسیار پرطرفدار می باشد که در سال های اخیر توجه افراد بسیاری به خصوص سلبریتی ها و افراد معروف را به خود جلب کرده و همواره مورد استفاده آن ها قرار می گیرد. اگر مشتاق شناخت بیشتر استایل بوهو هستید به شما توصیه می شود تا پایان این مطلب با ما همراه بوده و به مطالعه این مقاله جذاب بپردازید.

ست بوهو

ست بوهو چیست؟

استایل بوهو برعکس دیگر استایل ها وظیفه دیگری جز زیبایی بخشیدن به تیپ افراد را به خود اختصاص داده و دارای معنا و مفهوم بسیار خاصی می باشد. همانطور که گفتیم ست بوهو از قوانین خاصی در جهت همخوانی اجزا تیپ پیروی نکرده و از همین رو می توان آن را به معنا رهایی و آزادی شمرد.

در رابطه با قدمت استایل بوهو باید عارض شویم که این نوع پوشش به سال 19 میلادی باز می گردد. در این سال تعداد بسیاری از هنرمندان و طراحان لباس شغل و کار خود را از دسته دادند و از همین جهت مجبور به پوشیدن لباس هایی می شدند که جذابیت خاصی را به خود اختصاص نداده و همچنین هیچگونه هم خوانی با یکدیگر نداشتند. اما با گذشت زمان این نوع پوشش به یک استایل بسیار محبوب تبدیل شد! به طوری که افراد پیروی نکردن از قواعد اصلی مد را به یک مد جالب و جدید تبدیل کردند. بعد گذشت زمان کوتاهی این استایل نام بوهو را به خود گرفت و توانست خود را به یکی از پوشش های فوق العاده مشهور تبدیل کند‌.

استایل بوهو در دنیا امروز

همانطور که اشاره کردیم، استایل بوهو دارای قدمت بسیار طولانی می باشد. امروزه ست بوهو را می توان به عنوان یک استایل محبوب و ترند معرفی کرد، اما با این تفاوت که امروزه افراد با یک سری تغییرات در این استایل یک سری قواعد خاص را به این نوع پوشش نیز اختصاص دادند. اگرچه این قواعد معنا اصلی ست بوهو را تغییر نمی دهد بلکه افرادی که امروزه از استایل بوهو استفاده می کنند می خواهند آزادی و رهایی را در دنیا امروزی رواج دهند.

استایل امروزی بوهو

نکات استایل بوهو

امروزه افراد برای اینکه بتوانند یک استایل درست از ست بوهو را به خود اختصاص دهند از یک سری قواعد و نکات پیروی می می کنند. اگرچه قانون اجباری برای رعایت این نکات جهت داشتن یک استایل درست بوهو وجود ندارد اما باز هم افراد ترجیح می دهند در کنار معنی اصلی بوهو ظاهری تقریبا مطلوب نیز برای استایل خود بسازند. موارد زیر از دسته اجزا کاربردی و محبوب استایل بوهو می باشد.

دامن

 دامن های ماکسی از دسته مواردی به شمار می روند که نقش مهم و بسزایی را در استایل بوهو ایفا کرده و اکثر افراد علاقمند به این نوع پوشش هنگام ساختن استایل بوهو در تیپ خود از دامن های تقریبا بلند ماکسی استفاده می کنند. این دامن ها حالت بسیار ساده ای دارند و در اکثر مواقع بر روی پارچه آن ها طرح های مینیمال و جالب مشاهده می شود.

●       پوشیدن تاپ به همراه کلاه آفتابی و همچنین زیورآلات بزرگ نمونه ای از استایل ست بوهو می باشد که با دامن ماکسی تکمیل می شود.

دامن ماکسی

نیم بوت

نیم بوت هایی که رنگ خنثی را به خود اختصاص می دهند نیز نقش مهم و بسزایی را در استایل بوهو ایفا کرده و همواره مورد استفاده افراد علاقمند به این نوع پوشش قرار می گیرند. این نیم بوت ها در یک نوع و یا مدل خلاصه نمی شوند، بلکه تنوع نیم بوت های بوهو بسیار بالا بوده و از همین جهت افراد می توانند انواع مختلفی از نیم بوت های رنگ خنثی را برای تکمیل کردن ست بوهو خود مورد استفاده قرار دهند.

●       پوشیدن دامن و پیراهن به همراه نیم بوت های رنگ خنثی مثل طوسی، کرمی و… می تواند ست بوهو مناسبی را برای شما بسازد.

استایل بوهو با نیم بوت

پیراهن بلند ماکسی

افراد بسیاری هنگام ساختن یک استایل بوهو برای خود از پیراهن های بلند ماکسی استفاده می کنند. بر روی این پیراهن ها طرح های متنوعی هم چون طرح های مینیمال وجود دارد.

●       پوشیدن پیراهن ماکسی بلند به همراه نیم بوت خنثی و همچنین یک جلیقه ساده پیشنهاد بسیار مناسبی برای افراد علاقمند به این نوع پوشش می باشد.

پیراهن بلند ماکسی

صندل

پوشیدن نیم بوت رنگ خنثی در تمامی فصول سال امکان پذیر نیست از همین جهت افرادی که از استایل بوهو استفاده می کنند در فصل های گرم هم چون تابستان صندل های چرم را جایگزین نیم بوت می کنند.

صندل بوهو

زیورآلات

به جرعت می توان گفت که یکی از چشمگیر ترین اجزا ست بوهو زیورآلات آن می باشد. لازم به ذکر است که منظور از زیورآلات بوهو زیورآلات ظریفی که دارای جواهراتی هم چون الماس های قیمتی هستند نیست. زیورآلات مناسب برای استایل بوهو به هیچ وجه جلوه و ظاهر ظریفی نداشته و همواره دارای اشکال بزرگ و چشمگیر هستند. برای ساخت زیورآلات بوهو از سنگ ها و اجزائی با شکل و شمایل مختلف هم چون برگ، پر و… استفاده می کنند.

زیورآلات استایل بوهو

توربان یا هدبند

افراد بسیاری از علاقمندان به ست بوهو برای تکمیل کردن استایل خود دست به استفاده از هدبند و یا توربان می زنند. افراد می توانند با انواع مدل مو های مختلف از هدبند یا توربان استفاده کنند. هدبند های بوهو دارای ظاهر بسیار جالبی بوده و اکثرا بر روی آن ها طرح های مینیمال مشاهده می شود.

هدبند بوهو

کیف

کیف هایی که در ست بوهو مورد استفاده قرار می گیرند معمولا هیچ شباهت و همخوانی با دیگر اجزا ست بوهو نداشته و همواره رنگ یا ظاهر متفاوتی را به خود اختصاص می دهد. یعنی به نوبه ای ست نکردن کیف با دیگر پوشش های این ست یکی از قواعد استایل بوهو به شمار می رود. همچنین ناگفته نماند که اکثر افرادی که برای تکمیل کردن ست بوهو خود از کیف استفاده می کنند دست به انتخاب کیف های دوشی می زنند، چرا که این کیف ها دست و پا گیر نبوده و نشان رهایی و آزادی دست را به نمایش می گذارند.

کیف بوهو

پیشنهاد های دیگر برای ساختن استایل بوهو

●       پیراهن گشاد ، دامن ماکسی به همراه زیورآلاتی هم چون آویز های بلند و دست بند و صندل چرم ساده.

●       پیراهن ماکسی گشاد و بلند به همراه کلاه آفتابی  و صندل

●       شلوار گشاد روشن به همراه پیراهن طرح مینیمال، هدبند و نیم بوت رنگ خنثی

●       پیراهن گشاد، جلیقه ساده، دامن ماکسی بلند طرح مینیمال به همراه کیف دوشی کوچک و گردنبند هایی با اشکال بزرگ

کلام آخر

مد ها دارای انواع مختلف و گوناگونی می باشند که امروزه افراد طبق سلیقه و یا علایق خود از انواع مختلف آن پیروی می کنند. ما در این مطلب به استایل بوهو که از دسته ست های بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد پرداخته و سعی کردیم شما عزیزان را تا حدودی با معنا و مفهوم اصلی این نوع پوشش آشنا کنیم.

استایل بوهو هدف رواج دادن آزادی و رهایی را به خود اختصاص داده و اکثر افرادی که از این نوع استایل پیروی می کنند بیش از آنکه به زیبایی استایل خود فکر کنند سعی دارند افراد دیگر را با مفهوم آزادی و رهایی آشنا سازند. اگرچه استایل بوهو نیز چندان مثل سال های گذشته بی نکته و قاعده نیست اما باز هم نکات و قوانین بسیار کمتری را نسبت به دیگر مد ها به خود اختصاص داده و همواره در دسته پوشش های راحت قرار دارد.

اگر به پوشش ها و ست های بوهو که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم دقت کرده باشید متوجه می شوید که مهم ترین ویژگی استایل بوهو راحتی می باشد، یعنی بدن افراد در این نوع پوشش راحتی بسیار مطلوبی داشته و هیچ فشاری به قسمت های مختلف بدن در اثر نوع پوشش وارد نمی شود.

به طور خلاصه، ست بوهو از بهترین و راحت ترین استایل هایی می باشد که معنا و مفهوم خاصی را به خود اختصاص داده و طرفداران بسیاری نیز دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *